به‌مناسبت سالگرد شهادت حضرت زهرا و سردار سلیمانی؛

نشست قرآنی «روشنای معرفت» برگزار شد

نشست قرآنی «روشنای معرفت» به‌مناسبت سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت محفل قرآن و عترت کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲ - 04January 2022

نشست قرآنی «روشنای معرفت» برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، نشست قرآنی «روشنای معرفت» به همت محفل قرآن و عترت کتابخانه مرکزی همدان و به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سردار حاج قاسم سلیمانی با محوریت کتاب «خطبه‌های حضرت زهرا (س) در مسجد پیامبر(ص)» برگزار شد.

«عاطفه زارعی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این نشست با بیان اینکه شناخت حضرت فاطمه (س) از همان آغاز خلقت برای همه انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات خداوند، دغدغه‌ای جدی بوده است، اظهار داشت: این سوال بزرگ همواره همراه اندیشمندان است که به راستی فاطمه (س) کیست؟ بنابراین بر همه ما به عنوان پیروان اهل بیت عصمت و طهارت واجب است که بدانیم چرا خداوند، عالم را به خاطر حضرت فاطمه (س) خلق و اهل بیت را از دامان ایشان پروراند و پشتیبان ولایت ساخت.

زارعی بیان داشت: تک تک خطبه‌های آن حضرت برای همه انسان‌ها به ویژه زنان جای تأمل دارد. چگونه می‌شود که خداوند ادامه راه انبیا را به امامتی واگذار می‌کند که مادر آن‌ها شخصیتی چون فاطمه (س) است. در اینجا می‌توان به نقش تربیتی زن به عنوان عنصر اصلی خانواده پی برد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: به همین منظور بررسی اندیشه‌ها و زندگی حضرت فاطمه با محور کتاب به ما کمک می‌کند که بتوانیم ادامه دهنده راه این شخصیت بزرگوار باشیم. در این راه کتابخانه‌های عمومی همواره کوشیدند تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتاب محور گامی استوار در شناخت این مقام والا برآیند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها