رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

راه و هدف حاج قاسم امروز برای ملت ایران و جبهه مقاومت یک الگو است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: خط فکری و مسیر حاج قاسم برای ما، مردم ایران، مردم منطقه، جبهه مقاومت و تمام کسانی که در حال مبارزه با استکبار هستند به عنوان یک الگو همچنان پابرجاست.
کد خبر: ۴۹۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴ - 04January 2022

راه و هدف حاج قاسم امروز برای ملت ایران و جبهه مقاومت یک الگو استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم دومین سالگرد سید شهدای مقاومت و یادواره شهدای محله تهران‌نو با بیان اینکه در این ایام درباره ویژگی‌های سردار سلیمانی زیاد صحبت شده و رهبر معظم انقلاب نیز از ایشان به عنوان مکتب نام بردند، اظهار داشت: خط فکری و مسیر حاج قاسم برای ما، مردم ایران، مردم منطقه مقاومت و تمام کسانی که در حال مبارزه با استکبار هستند به عنوان یک الگو همچنان پابرجاست.

سردار جلالی افزود: یاد و و شخصیت سردار سلیمانی، همچون ارزش‌هایی که برای آنها جنگید زنده است. حاج قاسم شخصیتی مردمی بود که همیشه با مهربانی و عطوفت با مردم به ویژه خانواده شهدا رفتار می‌کرد و در وصیتنامه‌اش هم آنها را ولی نعمت خود معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: خط قرمز سردار دل‌ها جمهوری اسلامی، انقلاب و شخص رهبر معظم انقلاب بود. او همیشه می‌گفت همه مردم زیر یک پرچم و در سایه رهبری شخصی واحد هستیم و تفرقه و جدایی در میان ما جایگاهی ندارد.

رئیس پدافند غیرعامل کشور درباره نقش حاج قاسم در منطقه به خصوص در سال‌های اخیر گفت: بعد از دفاع مقدس مثلث آمریکا، انگلیس و صهیونیست تلاش می‌کردند ایران را کنترل کنند و براساس مطالعات قدیمی انگلیسی‌ها در این منطقه بهترین روش را استفاده از اختلاقات بین فرقه‌ای و ایجاد گروه‌های تکفیری و وهابیت می‌دانستند. راهبرد این مثلث شوم چنین بود که در جامعه اسلامی روی ستون‌های اختلافات فرقه‌ای، درگیری ایجاد کنند و با همین فرمول فرقه داعش را به وجود آوردند.

سردار جلالی با اشاره به برخی از جنایت‌های داعش در عراق گفت: داعش هزار و ۸۰۰ دانشجو نظامی را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن کشتند چون می‌خواستند وحشت ایجاد کنند. این‌ها جنایاتی بود که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیز در آن شریک بودند و حالا نمی‌توانند ژست بگیرند و راجع به حقوق بشر صحبت کنند.

وی ادامه داد: کار به جایی رسید که شهرهای بغداد، دمشق، نجف و کربلا به محاصره داعش درآمد و همگی در حال سقوط بودند و داعشی‌ها که در برخی مناطق تقریبا با ایران هم مرز شده بودند، در این شرایط شعار دادند که هدف بعدیشان ایران است. در همین زمان سردار سلیمانی به عنوان فرمانده نیروهای قدس سپاه، در گام اول اعلام کردند اگر به فاصله 40 تا 50 کیلومتری مرز هر نیروی داعشی ببینیم، آنها را بمباران می‌کنیم. کاری که واقعا هم صورت گرفت و نیروهای هوای ارتش و سپاه این عملیات‌ها را انجام دادند. گام دوم ایشان هم این بود که برای نجات دو پایتخت عراق و سوریه وارد عمل شدند.

سردار جلالی اضافه کرد: ما هیچ نیروی نظامی منسجمی به سوریه و عراق نفرستادیم، بلکه کار مستشاری انجام دادیم و ارتش‌های کلاسیک عراق و سوریه در این میان بازسازی شد و جنگ شهری با داعش به آنها آموزش شد. جنگ با داعش شبیه به جنگ‌های نظامی مرسوم نبود، چون تمام اشرار عالم و تبهکاران اروپایی در آنجا گرد هم آمده بودند و با جدیدترین سلاح‌های پیشرفته در حال کشتار بودند.

رئیس پدافند غیرعامل کشور درخصوص نقش رهبری پس از شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب پس از این حادثه تلاش کردند فقدان این شخصیت بزرگ که یک تهدید بود را به یک مسیر پر ادامه و متداوم تبدیل کنند. ایشان تأکید کردند که دشمنان ما از مکتب حاج قاسم بیشتر می‌ترسند، همانطور که می‌بینیم امروز در شبکه‌های مجازی از عکس حاج قاسم نیز می‌ترسند؟

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار