فرمانده نیروی دریایی سپاه:

سردار سلیمانی الگوی تراز انقلاب اسلامی است

سردار «تنگسیری» با اشاره به تأسی شهید سلیمانی به مکتب اهل بیت (ع) گفت: حاج قاسم به مردم عشق می‌ورزید و شهادتش به‌عنوان الگوی تراز انقلاب و تمدن نوین اسلامی در جهان مشهود است.
کد خبر: ۴۹۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ - 05January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه سه‌شنبه شب در دومین یادواره ۲۲ شهید محله جبری بوشهر، اظهار داشت: بیش از ۴۰ سال دشمنان با برنامه‌ریزی و تحریم و توطئه‌های مختلف ما را تحت فشار و به تعبیری به مویی رساندند اما با توکل بر خدا و ایمان و اعتقادات مردم و رهبری خردمندانه بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب این مو قطع نشد.

وی اضافه کرد: خداوند بارها همه ما را امتحان می کند پس باید با میراث شهدا به بصیرت برسیم خدا نیز هیچ گاه تنهایمان نمی گذارد زیرا خداوند وعده می دهد که بر ما واجب است مومنین را نجات دهیم و این موضوع تحقق می یابد اما صبر خداوند با صبر بنده ها متفاوت است.

تنگسیری با بیان اینکه استان بوشهر همواره افتخارآفرین بوده است، افزود: استان بوشهر پیشینه‌ای روشن، طولانی و افتخارآمیز دارد و در مبارزه با استعمار شهدای بسیاری تقدیم کرده است که در مبارزه مستقیم با استکبار در دریا و در روی زمین برای دفاع از ناموس به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: به طور قطع بدانید شهدا زنده اند و در این محفل حضور دارند و حضور شما در یادواره این شهدا نشان از قدردانی از آنها است، شهدایی که جان خود را فدا کردند تا ما در آرامش باشیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نقشه هایی که صدامیان در مدارس عراق تدریس می کردند تنها شامل تصاحب خوزستان نبود، بلکه تا تنگه هرمز هم بود که پهنه ای به گستردگی هزار و ۳۷۵ کیلومتر را شامل می‌شد اما صدام این آرزو را به گور برد.

تنگسیری افزود: شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردیم و هم‌اینک ارثی از شهدا مانده و آن وصیت‌ شهداست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رزمندگان پرتوان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های گوناگون حماسه‌های مهم آفریدند که هر کدام از این حماسه‌ها تفاسیر و تحلیل‌های فراوانی از اقتدار و رشادت رزمندگان دلیر اسلام دارد که برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است.

سردار تنگسیری افزود: ۱۶ مهر ۱۳۶۶ رزمندگان نیروی دریایی سپاه با ایمان لایزال الهی و با توانمندی و اقتدار به متجاوزان آمریکایی در خلیج فارس ضربات مهلکی زدند که حیثیت سیاسی و نظامی شیطان بزرگ از بین رفت و در همان مشهد شهیدان در سال ۱۳۹۴ خداوند سیلی محکمی به آمریکایی ها زد و این گونه خداوند اقتدار ما را به جهانیان نشان داد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر نیز در این مراسم گفت: امروز نیروی دریایی سپاه و انسجام آن با نیروهای مسلح، اقتداری را خلق می کنند که قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران روز افزون می شود.

سردار علی رزمجو با بیان اینکه قیام امام راحل نیز یک دانشگاه همگانی بود افزود: آوازه پیام آن شرق و غرب را فرا گرفت و درهم نوردید به گونه ای که شخصیت های مختلف زمان از آن به نیکی یاد کرده اند و از امام خمینی به عنوان یک الگو از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یاد می کنند.

وی اضافه کرد: وقتی به نهضت حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب نگاه می کنید وجه شباهت زیادی به قیام امام حسین (ع) و یارانش وجود دارد، شهدا در چنین مکتبی پرورش یافته اند و درس دینداری، مجاهدت در راه خدا، شجاعت و استقامت به ما آموختند.

رزمجو بیان کرد: برگزاری چنین یادواره هایی پیوند فرهنگ شهیدان در جوامع مختلف و در ابعاد مختلف جوانان را رقم می زند هیچ اندیشه و فرهنگی بدون اندیشه و خصوصیات شهدا معنا و مفهومی ندارد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) گفت: هم اکنون هم یادواره شهید سلیمانی است بزرگ مردی که به مردم عشق می ورزید وآن را از مکتب امامان آموخت و شهادتش به عنوان الگوی تراز انقلاب و تمدن نوین اسلامی در جهان مشهود است.

در این آیین ضمن تجلیل از خانواده این ۲۲ شهید و شهدای مدافع حرم، شناسنامه شهدای کوی جبری بوشهر رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها