معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد؛

نقش مؤثر بسیج در کاهش آسیب‌های اجتماعی

سردار پازدار با اشاره به نقش‌آفرینی بسیج در کمک به اصلاح امور جامعه گفت: بسیج با همراهی دستگاه‌های مختلف و مردم می‌تواند با ترویج معروفات در جامعه، زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.
کد خبر: ۴۹۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ - 05January 2022

سردار پازداربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «علی‌حسین پازدار» معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (چهارشنبه) در آیین آزادسازی زندانیان معسر که توسط سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد، اظهار داشت: سپاه پاسداران سازمانی است که از مخاطرات هراس ندارد و از روزمرگی و کسالت نیز گریزان است که این نشان می‌دهد سپاه پاسداران سازمانی منعطف و چندمنظوره است و علاوه بر این، دیده‌بان بصیر انقلاب اسلامی نیز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج در حفظ ارزش‌ها و نشر دفاع مقدس نقش‌آفرین است، افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب و برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدای عزیز و گرانقدر، بخشی از فعالیت‌های بسیج در پاسداشت ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است که سازمان بسیج به طرز هنرمندانه‌ای فرهنگ جهاد و شهادت را به نسل جوان منتقل می‌کند.

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج در کمک به اصلاح امور جامعه و کمک به دستگاه‌های مسئول مانند مشارکت در کاهش شیوع ویروس کرونا نقش‌آفرین است.

سردار پازدار گفت: بسیج ۲۵ رده قشری مانند بسیج اصناف، کشاورزی، جامعه پزشکی، هنرمندان، حقوقدانان و... دارد که همه این‌ها در کنار دستگاه‌های مختلف و مردم نقش‌آفرینی‌های متعددی دارند تا بلکه با فعالیت‌هایی که انجام‌ می‌دهند، بتوانند معروفات را در جامعه ترویج کنند؛ بلکه از این طریق آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

وی بیان کرد: قوه قضاییه، خیّرین، تشکل‌های مردمی، نهاد‌ها و ادارات با محوریت سپاه‌های استانی در سال‌های اخیر گام‌های بلندی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برداشتند؛ البته در این بین، یکی از راه‌هایی که می‌تواند در کاهش جرائم مؤثر باشد، تقویت باور‌های دینی و اعتقادی مردم است و این همان اعتقاد داشتن به خداباوری و خداناظری.

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: از سوی دیگر، چنانچه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه شود، قطعاً میزان خطا در جامعه کم خواهد شد.

سردار پازدار با اشاره به اینکه اگر گناه در جامعه به یک رویه جاری تبدیل شود، طبیعتاً جرم و جنایت هم افزایش می‌یابد، گفت: حقوقدانان عزیز می‌توانند در مساجد، محلات، بازار و حتی ادارات ارائه مشاوره حقوقی رایگان داشته باشند که چنانچه این موضوع صورت بگیرد به پیشگیری از جرم کمک بسیاری خواهد داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها