معاون امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

پیگیری برای تامین منابع مالی در عرصه فرهنگ

«هاشمی» گفت: به دنبال ایجاد یک انقلاب و تحول آفرینی در تامین منابع مالی عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و هستیم.
کد خبر: ۴۹۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ - 05January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «سید محمد هاشمی» معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه بندرعباس با تشریح سیاست‌های جدید این وزارتخانه در جغرافیای فرهنگی استان‌ها اظهار داشت: ازجمله سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقراری تعامل گسترده و مستمر میان مجموعه‌های مختلف وزارتخانه با شبکه‌های مردمی و فعالیت فرهنگی جبهه مؤمن انقلابی در سراسر کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده آنان برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و دفاع از حقوق قانونی هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه است.

وی با تاکید بر اهتمام وزارتخانه نسبت به ارتقای جایگاه شورای فرهنگ عمومی و تقویت کارکردها و اثرگذاری آن بر حوزه های میدانی سبک زندگی مردم، خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان ها در بین آحاد جامعه، ملموس و واقعی باشد

هاشمی خاطرنشان کرد: سومین رویکرد این وزارتخانه، تامین بودجه مکفی برای زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که پیگیری های آن از طریق تعامل و‌ همکاری دولت و مجلس در حال انجام است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تحقق این رویکردها، انقلابی در عرصه تامین مالی برنامه های فرهنگی و هنری روی خواهد داد.

وی تصریح کرد: در استان ها باید ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای در تمامی ابعاد بیشتر مورد شناسایی قرار گیرد و داشته های متنوعی وجود دارد که هر کدام از استان ها باید با توجه به شرایط خاص زیست بوم فرهنگی آنها برنامه ریزی و اقدام نمایند.

هاشمی با اشاره به تشریح فرآیند انتصابات در وزارتخانه گفت: مدیران کل استان ها در چرخه کاملی از فرآیندهای پایش شاخص های شایستگی و ارتباط با بدنه مردم مورد نظر قرار گرفت. با تشکیل کانون ارزیابی به دنبال انتخاب بهترین ها برای مدیران استان ها هستیم که نیازمند هماهنگی همه جانبه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار