مادری حضرت زهرا (س) برای حاج قاسم/ ارادت ویژه‌ای که تا پای شهادت با سردار سلیمانی ماند

ارادت سردار سلیمانی به حضرت زهرا (س) بر چشم کسی پوشیده نیست او خانه خود را در کرمان به نام «بیت الزهرا (س)» وقف روضه‌های اهل بیت کرده بود.
کد خبر: ۴۹۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۶ - 06January 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دوستان و نزدیکان حاج قاسم خوب می‌دانستند از ارادت خاص او به حضرت زهرا (س) داشت، آن اشک‌های پای روضه‌های فاطمیه و آن هق هق گریه‌ها در روایت از روز‌های پر التهاب عملیات و عنایات ویژه حضرت زهرا (س) گواه این است که سردار دل‌ها ارتباط معنوی خاصی با حضرت زهرا (س) داشت، این ارادت تا جایی بود که نام خانه‌ای که برای برگزاری هیئت و روضه در کرمان وقف کرده بود را «بیت الزهرا (س)» گذاشت تا اینگونه ادای دینی کرده باشد به حضرت مادر.

صحبت‌های معروفی از سردار بار‌ها در شبکه‌های مختلف صدا و سیما به نمایش در آمده که مربوط به سخنرانی او در جمع خانواده شهدا است. حاج قاسم در این فیلم می‌گوید: هر وقت در سختی‌های جنگ فشار‌ها بر ما حادث می‌شد، وقتی که به صورت مضطر کاری از ما برنمی‌آمد، پناهگاهی جز زهرا (س) نداشتیم، پناهگاه ما نیز حضرت زهرا (س) بود.

مادری حضرت زهرا (س) برای حاج قاسم/ ارادت ویژه‌ای که تا پای شهادت با سردار سلیمانی ماند

در شب والفجر ۸ وقتی چشممان به آب‌های پر طوفان، خشمگین و ترسناک اروند افتاد لرزیدیم، ترسیدیم، آنجا پناهگاهی و نامی آشناتر از نام زهرا (س) نداشتیم. او را در کنار اروند صدا زدیم، در تلالو اشک‌های غریبانه و مظلومانه بسیجی‌ها سیمای سفید او را جست و جو کردیم و اروند را با یا زهرا (س) به کنترل درآوردیم و عبور کردیم.

وقتی شب عملیات کربلای ۴ شد و وقتی دشمن آتش مسلسل‌ها و خمپاره‌ها و توپ‌های خود را مستانه در ساحل باز کرد و جو‌های کوچکی از خون به سمت اروند سرازیر شد آن وقت هم همه تدابیراز کار افتاده بود و نامی جز نام زهرا (س) بر زبان جاری نمی‌شد. وقتی که عراقی‌ها لب اروند ایستاده بودند و بچه‌ها را با تیر می‌زدند آن زمان هم سلاح کارگر ما زهرا (س) بود.

در عملیات کربلای ۵ هم وقتی در آن غروبی که اضطرار داشتیم و مضطر بودیم نگاهی به آب‌ها می‌کردیم، آن وقت هم سرمان را بر دژ گذاشتیم و عاجزانه او را صدا کردیم. من قدرت زهرا (س) را، محبت مادری او را در هور دیدم، در قلب کانال ماهی دیدم، در وسط میدان مین دیدم، وقتی شما مادر‌ها نبودید به بچه‌هایتان در خون دست و پا می‌زدند او را دیدم، اگر موسی در کنار نیل وقتی فرعون با سپاهش نزدیک می‌شد او نگران با یک چشم نیل را می‌نگریست و با چشم دیگر سپاه ترسناک نیل را می‌دید و خدا نیل را شکافت؛ فاطمه در هور، در کربلای ۵، در اورند در کوه‌های سرد و سخت کردستان مادری کرد.

هر ساله حاج قاسم هرکجا که بود و با وجود مشغله فراوان خودش را به بیت الزهرا (س) می‌رساند تا از مهمانان روضه‌های فاطمیه استقبال کند. او خود در کنار در ورودی بیت الزهرا (س) می‌نشست و با ورود مهمانان به داخل بین به پای آنان بلند می‌شد و خوش آمد می‌گفت.

دی ماه سال ۱۳۹۸ فرا رسید و سردار سلیمانی توسط شقی‌ترین دشمنان در میان خون و آتش به شهادت رسید. شهادت او همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) شد، بانویی که در سخت‌ترین شرایط دوران دفاع مقدس، در معرجه خون و جهاد همراه سردار سلیمانی بود.

در ادامه فیلمی از حضور حاج قاسم در مراسم روضه‌های فاطمیه را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار