استاندار البرز:

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس البرز، قطب فرهنگی استان می‌شود

«عبداللهی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان البرز، قطب فرهنگی البرز خواهد بود؛ چنین مجموعه‌هایی رسالت بزرگی در فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف دارند.
کد خبر: ۴۹۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲ - 05January 2022

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس البرز، قطب فرهنگی استان می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز امروز در نشست هیئت‌امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: مدال طلای سربازی و الگوی استقامت متعلق به حاج قاسم سلیمانی است؛ ازاین‌رو باید رفتار، منش و کردار این الگوی ارزشمند سرلوحه کار و زندگی ما باشد و سربازی حقیقی برای این خاک مقدس را از وی فرا بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه باید وحدت، اتحاد، انسجام، مبارزه با نفاق و تفرقه و سربازی ولایت را از حاج قاسم سلیمانی یاد بگیریم و آن‌ها را در زندگی به کار گیریم تا جامعه متحول شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های سردار اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان مطرح کرد: می‌توانیم از این مجموعه به‌عنوان قطب فرهنگی استان البرز استفاده کنیم. چنین مجموعه‌هایی رسالت بزرگی در فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف دارند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها یادبودها، نمایشگاه‌ها و باغ‌موزه‌هایی ایجاد شده‌اند که بسیار موفق بوده‌اند، مطرح کرد: دوران دفاع مقدس در کشور ما سرشار از درس‌های دین‌داری، ایثار، غیرت، جوانمردی، استقامت، وحدت و همدلی بوده است بنابراین مسئولان استان البرز باید با اهتمام و ارادت ویژه در راستای ایجاد چنین اماکنی ورود کنند. انتظار می‌رود اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز، با سرعت بیشتری برای تکمیل فازهای بعدی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اقدام کند.

عبداللهی با بیان اینکه به طور قطع استانداری نیز به تکالیف خود واقف است و تعهدات خود را در این زمینه اجرایی می‌کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان البرز، المان و نماد و قطب فرهنگی البرز خواهد بود، برای تسریع در روند کمی و کیفی تکمیل این پروژه، مقرر شد قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکار انتخاب شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار