نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی:

کمک مومنانه عمل به سیره اهل‌بیت (ع) است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: نذر فاطمی و کمک مومنانه در راستای تحقق بخشیدن به توصیه‌های اهل‌بیت (ع) و عمل به سیره آن‌ها در خصوص احسان به نیازمندان است.
کد خبر: ۴۹۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱ - 05January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی امروز در آیین نذر فاطمی که با هدف توزیع ۱۲۵ هزار بسته معیشتی به نیابت از شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) نسبت به افراد نیازمند احسان و نیکوکاری داشتند و حال نام حضرت صدیقه (س) بر روی این عمل یعنی نذر فاطمی گذاشته شده که بسیار مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تحقق بخشیدن به توصیه‌های اهل‌بیت (ع) در خصوص احسان و نیکوکاری است که امیدواریم سایر ارگان‌ها نیز در این راستا گام بردارند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان داشت: بسیاری از اقداماتی که ما در طول زندگی در راستای حرکت در مسیر اهل‌بیت (ع) انجام می‌دهیم خاطرات فضیلت و مظلومیت آن‌ها را برای ما تداعی می‌کند، مظلومیتی که برای سلطه بر تمام شخصیت و ظرفیت پیغمبر (ص) ایجاد شد و انواع دست درازی‌ها صورت گرفت و انواع مظالم برای این عزیزان انجام شد.

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به واقعه فدک و شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: فدکی را غصب کردند که منافع آن در اختیار نیازمندان آن زمان بود، به بهانه ارث نگذاشتن پیامبر (ص) آن را گرفتند در حالی که فدک ارث نبود بلکه هدیه پیامبر (ص) در زمان حیات به حضرت فاطمه زهرا (س) بود و در زمان پیغمبر فدک در اختیار حضرت زهرا (س) بود.

وی افزود: یهودیان برای جنگ نکردن و مسلمان نشدن حاضر شدند که زمین‌های خود را اهدا کنند که پس از اهدا آیه نازل شد که زمین‌هایی که بدون جنگ به دست می‌آید از آن خدا و پیامبر (ص) است و همه مفسرین اهل سنت این مسئله را مفصل بیان کرده‌اند.

امام جمعه مشهد گفت: ۲ سال قبل از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و بعد از اینکه این باغستان فدک به پیامبر (ص) واگذار شد و ایشان به حضرت فاطمه (س) هدیه دادند، خود یهودیان آمدند و این زمین‌ها را از حضرت فاطمه زهرا (س) اجاره کردند و درآمد آن را به‌صورت تمام بین فقرا تقسیم کردند و در سال دوم پس از تقسیم تمام اموال که از صبح تا شب به طول انجامیده بود حضرت علی (ع) از حضرت فاطمه (س) می‌خواهند که غذایی بیاورند و مشخص می‌شود که دو روز است که هیچ غذایی در خانه پیدا نمی‌شود.

وی عنوان داشت: در قسمت‌هایی از صحبت‌های پیامبر (ص) آمده است که گفته است که می‌بینم حضرت زهرا (س) را می‌زنند تا سند فدک را بگیرند. این سنت بذل فدک به فقرا با این نذر فاطمی که امروز اجرا می‌شود مناسبت دارد که این را نهاد مقدس سپاه امام رضا (ع) انجام داده است.

علم‌الهدی ابراز داشت: ان‌شاءالله این نذر در ساحت حضرت زهرا (س) قطع نشود و امیدواریم خداوند متعال وسعتی عنایت فرماید تا این مشکلات از جامعه ما مخصوصا اقشار آسیب‌پذیر برطرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار