مراسم وداع با پیکر ۹ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در مشهد برگزار شد

عزاداران فاطمی در مراسمی با پیکر هشت شهید گمنام دفاع مقدس و شهید تازه شناسایی شده مدافع حرم «حسین نظری» در بارگاه منور رضوی وداع کردند.
کد خبر: ۴۹۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ - 05January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم وداع با پیکر مطهر هشت شهید گمنام دفاع مقدس و شهید تازه شناسایی شده مدافع حرم لشکر فاطمیون «حسین نظری» با حضور مدیران استانی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین حسینی قمی در این مراسم به تبیین شخصیت حضرت صدیقه طاهره (س) در انس با قرآن کریم پرداخت.

این کارشناس مذهبی جایگاه قرآن در زندگی حضرت زهرا (ع) را بسیار ویژه و مهم دانست و اظهار داشت: شیعیان و مسلمانان باید مطابق منابع دینی همچون ائمه اطهار (ع) به قرائت روزانه قرآن بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اقامه عزا برای حضرت زهرا (س) گفت: اجتماع فاطمیون طی سال‌های گذشته با پیشتازی علما و بزرگان مشهد در این شهر برگزار می‌شود که بسیار ارزنده است، فردا نیز این آیین از میدان شهدا مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

حسینی قمی افزود: اجتماع فاطمیون باید همانند روز عاشورا باشکوه برگزار گردد و ندای یازهرا (س) در شهر طنین‌انداز شود و هر ساله این مراسم باید باشکوه‌تر از سال‌های قبل باشد.

مراسم وداع با پیکر ۹ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در مشهد برگزار شد

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه شهدا در سازندگی اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: اکثر شهدا در سن جوانی به شرف شهادت نائل آمدند.

وی خاطرنشان کرد: آنها برای صیانت از ارزش‌های اسلامی و حاکمیت احکام اسلام جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در جوار رحمت حق‌تعالی سکنی گزیدند.

حسینی قمی در پایان بر تداوم راه شهدا در عمل به سیره آنان تأکید کرد.

در ادامه این مراسم احمد واعظی به ذکر مصیبت حضرت فاطمه (س) پرداخت.

پیکر هشت شهید گمنام دفاع مقدس و شهید مدافع حرم «حسین نظری» عصر امروز بر دستان خادمان بارگاه منور رضوی در رواق دارالمرحمه طواف داده شدند.

این شهدای گمنام مربوط به عملیات‌های رمضان، بدر، کربلای پنج و تک دشمن در زبیدات هستند که در مناطق عملیاتی شرق بصره، شرق دجله، شلمچه و زبیدات به فیض شهادت نائل آمدند.

مراسم وداع با پیکر ۹ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در مشهد برگزار شد

پیکر مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس ۱۶ دی در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در میدان شهدا آرام خواهند گرفت و پنج پیکر دیگر طی روزهای آینده در استانداری خراسان رضوی، سپاه امام رضا (ع)، بوستان ملت و صنایع حضرت یونس (ع) به خاک سپرده خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها