یادداشت/ امیر سرتیپ کیومرث حیدری

سردار سلیمانی پرورش‌یافته اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی است

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اسطوره مقاومت و ایثار پرورش‌یافته اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی است و سهم قابل توجهی در صدور فرهنگ ناب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ورای مرز‌های کشور دارد.
کد خبر: ۴۹۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۸ - 08January 2022

سردار سلیمانی پرورش یافته اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی استگروه دفاعی امنیتی دفاع‌‎پرس- امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، یادداشتی اختصاصی را در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد که آن را در ادامه می‌خوانید:

انقلاب اسلامی که با آرمان‌های بلند و فراگیر ضد امپریالیستی و ضد استکباری، بارقه امید و الهام را در میان مستضعفان جهان احیا کرد و تفکرات منحط ضد انسانی شرق‌گرایانه و غرب‌گرایانه را به چالش کشید؛ از همان روز‌های نخستین پیروزی با توطئه‌هایی مواجه شد؛ اما این توطئه‌ها که به‌دنبال تخریب نظام نوپای اسلامی، شکل گرفته بود به واسطه مجاهدت‌های پرورش یافتگان نظام ارزشی انقلاب اسلامی ناکام ماند.

بی تردید این انقلاب به واسطه آرمان‌های بلند و عالمانه‌اش بسترساز پرورش انسان‌های ژرف‌اندیش و مکتب‌سازی شد که غیرت و همیّت را با عقلانیت دینی و تبعیت محض از ولایت گره زده و با اقدامات هوشمندانه و خالصانه خود مرز‌های سرزمینی و اعتقادی را درنوردیدند و بر افکار ملل آزاده دنیا مهر ایمان و آزادی‌خواهی را ترسیم کردند.

مسلماً آنچه که امروز در بیداری ملل مستضعف در نقاط مختلف جهان سبب اهتزاز پرچم استکبارستیزی و استعمارگریزی شده است، ثمره اقدامات دلیرمردان عرصه مبارزه و جهاد در جای جای این کره خاکی است. تلاش مردان خدا امروز در میان ملت‌های دنیا همچون درخت تنومندی ریشه دوانده و از یمن، سوریه، عراق و لبنان گرفته تا بخش‌هایی از اروپا، آفریقا و آمریکا فراتر رفته و ثمره این درخت تنومند را می‌توان در گستره وسیع جبهه حق و مقاومت در سراسر پهنه هستی مشاهده کرد.

بدون شک سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اسطوره مقاومت و ایثار و نماد مکتب آزادی‌خواهی و استکبارستیزی در رأس حرکت جهادگونه و نوک پیکان قدرت تهاجمی نظام اسلامی در مقابله با خصم بوده است؛ او که پرورش‌یافته اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی است، بی‌تردید سهم قابل توجهی در صدور فرهنگ ناب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ورای مرز‌های کشور دارد.

سردار سلیمانی شخصیتی متواضع، دیندار، متعهد، با اخلاص، شجاع، توانمند، رئوف، صدیق، خداترس، پرهیزکار، ولایتمدار، ایثارگر، فکور، منیع‌الطبع و سلیم‌النفس بود او به واقع مصداق بارز آیه «اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم» بود که بعد از میدان‌داری در میادین سهمگین نبرد با دشمنان بشریت، رد پایش در محافل مرتبط با تکریم ایتام و فرزندان شهدا ملموس و مشهود بود.

بر کسی پوشیده نیست که شهید سلیمانی نماد حق‌طلبی، مدیریت جهادی و اسطوره مقاومت و فداکاری بود؛ و به‌حق این مرد بزرگ پس از سال‌ها مجاهدت و گام برداشتن در مسیر نورانی شهدا عاقبت به همرزمان شهیدش ملحق شد و جام شهادت را از دستان مولایش حسین (ع) دریافت کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار