دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حاج قاسم میزبان بزرگ تشییع شهدای گمنام/ مردم خواستار رفع مشکلات کشور از شهدا شدند

تشییع پیکرهای مطهر ۱۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز در تهران و ۲۴ استان کشور همزمان برگزار شد و مردم زیادی با در دست داشتن تصویر حاج قاسم در این مراسم شرکت کردند.
کد خبر: ۴۹۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ - 06January 2022

حاج قاسم میزبان بزرگ تشییع شهدای گمنام/ مردم خواستار رفع مشکلات کشور از شهدا شدندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، تهران و ۲۴ استان دیگر همزمان در سالروز شهادت مادر سادات، حضرت فاطمه زهرا (س) رنگ شهادت گرفت. شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس امروز میهمان شهر‌های مختلف کشور شدند تا پیام گذشت و ایثار و اقتدار را بار دیگر در گوش جامعه طنین انداز کنند.

مردم و مسئولین نیز در کنار یکدیگر در این اجتماع بزرگ شرکت کردند تا ضمن بستن عهد و پیمان دوباره با شهدا، عزادار مادری باشند که اولین مدافع حریم اهل بیت و ولی فقیه زمانش بود، مادر پهلو شکسته‌ای که جانش را در راه دفاع از حق و اسلام فدا کرد و مقتدای شهدای پس از خود شد.

شهدای گمنام به تبعیت از مادر سادات پای در جبهه‌های نبرد گذاشتند تا با جان از دین و وطن دفاع کنند. آنان گمنامان زمین و نام آشنایان آسمانند و با قیام حضرت حجت (ع) بار دیگر در سپاه صاحب الزمانی (عج) ایشان حاضر می‌شوند.

امروز مردم تهران از ساعت هشت صبح برای بدرقه شهدا در دانشگاه تهران حاضر شدند. ماشین‌های حامل شهدا در خیابان انقلاب حرکت و زن و کودک و پیر و جوان پیکر‌های مطهر شهدا را با اشک و دیده همراهی می‌کردند. مردم با نوشتن دست‌نوشته‌هایی بر روی تابوت شهدا خواسته‌ها و حاجات خود را از شهدا طلب می‌کردند و از آنان می‌خواستند تا واسطه رحمت واسعه الهی شوند. بسیاری از مردم رفع گرفتاری‌ها و مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه را مهم‌ترین خواسته خود از شهدا می‌دانستند.

بسیاری از مردم در این مراسم با تصویری از سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی حضور یافتند تا در ایام سالگرد شهادتش یاد او را در کنار شهدای گمنام زنده نگاه دارند. حاج قاسم میزبان اصلی این مراسم بود؛ چرا که حضور او بیش از هرفرد دیگری در بین تشییع کنندگان احساس می‌شد. حاج سعید حدادیان مداح این مراسم ضمن قرائت اشعاری در رثای حضرت صدیقه طاهره (س) بخشی از صحبت‌های حاج قاسم در خصوص عنایات ویژه حضرت زهرا (س) در جبهه را یادآور شد، آنجا که سردار سلیمانی اشاره می‌کند «من قدرت زهرا (س) را، محبت مادری او را در هور دیدم، در قلب کانال ماهی دیدم، در وسط میدان مین دیدم.»

خانواده‌های بسیاری با فرزندان خردسال و کودک خود در این مراسم روحانی حضور پیدا کردند. مردم در مسیر تشییع شهدا با سر دادن شعار‌های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود» و «این سند جنایت آمریکاست» از دشمنان اسلام و مستکبرین برائت جستند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار