پیکرهای مطهر ۹ شهید دفاع مقدس فردا در تهران تشییع و خاکسپاری می‌شوند

پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده دوران هشت سال دفاع مقدس، فردا (جمعه) در تهران تشییع و خاکسپاری می‌شوند.
کد خبر: ۴۹۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ - 06January 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام و شهید «سید مرتضی رضاقدیری» از شهدای تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، فردا (جمعه) در مناطق مختلف تهران برگزار می‌شود.

در همین راستا، پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام در منطقه ۱۱، ساعت ۹ صبح از مسجد «حضرت ولی‌عصر (عج)» واقع در خیابان «آذربایجان» تشییع و در بوستان «دامپزشک» به خاک سپرده می‌شوند.

همچنین، پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام دیگر نیز در منطقه ۱۳، ساعت ۹ صبح از مسجد «انصارالحسین (ع)» تشییع و در بوستان «سیمرغ» به خاک سپرده می‌شوند.

بوستان «حضرت ولی‌عصر (عج)» در منطقه ۱۵ نیز میزبان پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام بوده و قرار است پیکرهای مطهر این شهیدان والامقام ساعت ۹ صبح از میدان «خراسان» تشییع و در این بوستان به خاک سپرده شوند.

همچنین پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام نیز در منطقه ۱۷ که لقب «دارالشهدای تهران» را به خود گرفته است، ساعت ۸:۳۰ از میدان «ابوذر» تشییع و در بوستان «بهاران» به خاک سپرده می‌شوند.

شهید «سید مرتضی رضاقدیری» نیز شهید دیگری است که تهران را معطر به عطر و بوی ایثار و شهادت خواهد کرد.

در این راستا، قرار است پیکر مطهر این شهید والامقام در منطقه ۱۰، ساعت ۹ صبح از بیت شهید واقع در خیابان «شهید بنکدار» تشییع و قطعه ۲۸ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شود.

شهید رضاقدیری متولد سال ۱۳۴۴ در تهران بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام به عنوان بیسیم‌چی گردان کمیل در عملیات والفجر مقدماتی در سن ۲۷ سالگی به شهادت رسید؛ اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در زمره شهدای مفقودالاثر قرار گرفت.

بسیاری از رزمندگان گردان کمیل و حنظله از جمله شهید «ابراهیم هادی» در این عملیات و در منطقه جنوبی فکه پس از قرار گرفتن در محاصره دشمن به شهادت رسیده و پیکر‌های آنان بازنگشت.

چند پیش پیکر شهید رضاقدیری در حالی که لباس‌های تنش سالم مانده بود توسط اعضای کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح کشف و شناسایی شد.

شهید سید مرتضی رضاقدیری در این محاصره، در پاسخ به التماس‌های شهید همت برای صحبت کردن، آخرین جملات را اینطور به زبان می‌آورد: «بعثیا وارد کانال شدن، دارن به بچه‌ها تیرخلاص میزنن. سلام ما را به امام برسان. بگو حسین‌وار جنگیدیم و حسین‌وار شهید شدیم».

پیکرهای مطهر ۹ شهید دفاع مقدس فردا در تهران تشییع و خاکسپاری می‌شوند

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار