نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

مبارزه حضرت زهرا (س) با انحراف، گسترش تشیع را به‌همراه داشت

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: حضرت زهرا (س) در ستیز و نبرد با انحراف، منجر به گسترش تشیع شد که این پیروزی، عین پیروزی امیرالمومنین (ع) در جنگ‌های بدر و خیبر بود.
کد خبر: ۴۹۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹ - 06January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) که در حرم مطهر رضوی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در حدیثی، امام علی (ع) را با یک ویژگی معرفی می‌کنند و آن رزمنده بودن حضرت است.

وی افزود: از صدر اسلام تا امروز، افراد متدین همواره در مبارزه بوده‌اند. اگر سیره ائمه (ع) را مطالعه کنیم، می‌بینیم تمام عمر آنان به مبارزه با کفر یا انحراف سپری شده است. مومن نه در مقابل کفر می‌تواند بی‌تفاوت باشد نه در برابر منحرفان و دستگاه‌های انحراف‌ساز که مومنین را در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی از مسیر حق منحرف می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) عامل و ریشه اصلی همه دشمنی‌ها نسبت به امام علی (ع) را وجود چند ویزگی در ایشان معرفی می‌کنند. اول شمشیر بران علی (ع)، دوم اینکه امام در عرصه دین‌مداری و دفاع از دین استوار بودند. سوم اینکه حضرت علی (ع) وقتی وارد میدان جنگ می‌شد، بدون ترس اقدام به مبارزه می‌کرد. ویژگی چهارمی که در مولا بود و باعث دشمنی عده‌ای از افراد نسبت به ایشان شده بود، تنمر حضرت بود. تنمر یعنی پلنگ‌خویی. پلنگ این خصوصیت را دارد که وقتی با قدرتمندتر از خودش درگیر می‌شود، یا باید بکشد یا کشته شود. امام علی (ع) نیز یا باید دشمنان خود را می‌کشت، یا خودش از پا در می‌آمد و غیر این از مبارزه دست بردار نبود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: این چهار ویژگی باعث شد عده‌ای با امام علی (ع) دشمن شوند و این دشمنی خود را بعد از پیامبر (ص) عملی کنند و ایشان را از صحنه قدرت کنار بزنند. امیرالمومنین حضرت علی (ع) تا قبل از رحلت پیامبر (ص)، کفرستیز بودند. انحراف‌ستیزی از کفرستیزی سخت‌تر است. امام علی (ص) در عرصه کفرستیزی تنها مبارزه می‌کردند. در غزوه بدر، به تنهایی از پس کشتن ۷۰ نفر از مشرکین برآمدند در جنگ احد نیز وقتی ۳ هزار نفر به پیامبر (ص) حمله کردند، همه آنها نفر را امام علی (ع) متواری کردند.

علم‌الهدی بیان داشت: اما در عرصه انحراف‌ستیزی، دیگر امام علی (ع) با آن همه قدرت نتوانستند به تنهایی از عهده کار برآیند و حضرت زهرا (س) نیز به کمک ایشان آمدند و در این عرصه، صدیقه اطهر (س) صف اول قرار گرفتند. بنا به فرموده امام باقر (ع) بعد از پیامبر (ص) همه منحرف شدند مگر سه یا هفت نفر که می‌گفتند اَشهَدُ اَنَّ عَلیّا وَلیُّ الله. در آن زمان تنها رزمنده میدان جنگ، حضرت زهرا (س) بودند. در آن دوران با توجه به شرایط، اگر امام علی (ع) شمشیر را از غلاف در می‌آوردند و تصمیم می‌گرفتند با جنگ مشکل انحراف را حل کنند، ریشه اسلام زده می‌شد.

وی بیان داشت: حضرت زهرا (س) در ستیز و نبرد با انحراف، آن قدر موفق شدند که در آن زمان ۳ نفر می‌گفتند اَشهَدُ اَنَّ عَلیّا وَلیُّ الله ولی امروز روی کره زمین حدود ۴۰۰ میلیون انسان این عبارت را بیان می‌کنند. این پیروزی حضرت زهرا، عین پیروزی امیرالمومنین حضرت علی (ع) در جنگ‌هایی نظیر بدر و احد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها