تحولات میدانی سوریه/

پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در نبرد الزبدانی/ هلاکت 400 تروریست داعشی در رقه

خسارت‌ سنگین تروریست‌ها در دو شهر شیعه نشین «نبل» و «الزهراء»، تداوم پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در الزبدانی، هلاکت 400 تروریست داعشی در رقه، هلاکت شماری از تروریست‌های النصره در حومه قنیطره از جمله مهم‌ترین تحولات میدانی سوریه در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ - 21July 2015

پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در نبرد الزبدانی/ هلاکت 400 تروریست داعشی در رقه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، خسارت سنگین تروریستها در دو شهر «نبل» و «الزهراء»، تداوم پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در نبرد الزبدانی، هلاکت 400 تروریست داعشی در رقه، ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه درعا، هلاکت شماری از تروریستهای النصره در حومه قنیطره از جمله مهمترین تحولات سوریه در 24 ساعت گذشته است.

 **خسارتهای سنگین تروریستها در «نبل» و «الزهراء»

به گزارش شبکه خبری «المنار»، کمیتههای مردمی مدافع شهرکهای نبل و الزهراء در حومه حلب مراکز تجمع عناصر مسلح در روستای «بیانون» واقع در حومه شمالی حلب را با خمپاره و مسلسلهای سنگین هدف قرار دادند و تلفات سنگینی به مواضع گروههای تروریستی وارد کردند. این عملیات حمله به گروههای مسلح در بیانون در واکنش به تجاوزهای مکرر تروریستها به شهرکهای نبل و الزهراء صورت میگیرد.


 

** تداوم پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در الزبدانی

گزارشهای موجود از آخرین تحولات نبرد «الزبدانی» حاکی است که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی به پیشرویهای خود در الزبدانی همچنان ادامه میدهد و توانستهاند کنترل مواضع جدیدی در این منطقه را که در اشغال گروههای تروریستی بود، به دست گیرند. طبق این گزارش، نیروهای ارتش و مقاومت پس از پیشروی در الزبدانی، کنترل خود را بر خطوط امدادرسانی به عناصر مسلح و مراکز تجمع آنها تثبیت کردهاند.


** هلاکت 400 تروریست داعشی در رقه

از سوی دیگر منابع سوری خبر دادند که شهر رقه در شمال سوریه دیروز شاهد عملیات دقیقی از سوی توپخانه ارتش سوریه بود. در این عملیات توپخانه ارتش سوریه ساختمان موسوم به الثروه الحیوانیه را که داعش آن را تبدیل به یکی از مقرهای خود در رقه کرده است، گلولهباران کرد. منابع میدانی سوری تاکید کردند که در این حمله توپخانهای دستکم 4٠٠ تروریست داعشی که در این ساختمان مستقر بودند، کشته شدند. شهر رقه، مرکز استان رقه در شمال سوریه مهمترین پایگاه داعش در این کشور شمرده میشود.


** حسکه در کنترل کامل کردهای سوریه

 براساس گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، داعش در 25 ژوئن حمله گستردهای به شهر حسکه داشت که در آغاز جنوب حسکه را که تحت کنترل نیروهای نظامی سوریه بود، اشغال کرد. طی نبردی یگانهای حمایت مردمی کرد شمال حسکه را تحت تصرف خود درآوردند. از طرف دیگر سخنگوی یگانهای حمایت مردمی کرد در مصاحبه با رویترز گفت: تمام خطوط دفاعی این شهر در حال حاضر تقریباً در دست کردهاست. همچنین تلویزیون سوریه گزارش داد که ارتش به پیشرویهایی علیه داعش به سمت جنوب شرق این شهر دست یافته و داعشیها را محاصره کرده و تعداد زیادی از آنها را به هلاکت رسانده است.

** ادامه عملیات ارتش در حومه درعا

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، عملیات مستمر ارتش سوریه علیه گروههای تروریستی در حومه درعا به کشته و زخمی شدن شماری از اعضای این گروهها منجر شد. یک منبع نظامی در این باره گفت یگانهایی از نیروهای ارتش پس از زیر نظر گرفتن تحرکات تروریستهای تکفیری جبهه النصره و گروههای دیگر در شهرک صیدا و شهرک النعیمه، شماری از آنها را به هلاکت رساندند. در محله درعا البلد هم ضربات محکم نیروهای ارتش علیه کانونهای تروریستی به انهدام چندین خودروی مجهز به تیربار و هلاکت شماری از تروریستها منجر شد.

** هلاکت شماری از تروریستهای النصره در حومه قنیطره

به گزارش (سانا)، عملیات مستمر ارتش در حومه قنیطره به هلاکت شمار دیگری از تروریستهای تکفیری منجر شد. یک منبع نظامی در این باره گفت نیروهای ارتش با درهم کوبیدن مواضع و مخفیگاههای تروریستهای جبهه النصره در حومه قنیطره، شماری از آنها را به هلاکت رساندند. تروریستهای النصره در این منطقه با رژیم اشغالگر اسرائیل ارتباط دارند. این منبع افزود شماری از تروریستهای جبهه النصره و گروههای تکفیری دیگر در عملیات نیروهای ارتش در روستای امباطنه به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها