یادداشت/

الگوپذیری شهدا از ولایتمداری حضرت زهرا (س)

شهدای دوران دفاع مقدس با الگوپذیری از حضرت زهرا (س) جان خود را برای دفاع از ولایت فدا کردند.
کد خبر: ۴۹۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴ - 06January 2022

الگوپذیری شهدا  از ولایتمداری حضرت زهرا(س)گروه استان‌های دفاع‌پرس ـ حجت‌الاسلام «حسین بیرانوندی»؛ ایام فاطمیه امسال برای همه ایرانیان حال و هوای دیگری داشت چرا در اکثر شهرها و استان‌های کشور مراسم استقبال از شهدای گمنام و همچنین تشییع و تدفین این کبوتران خونین بال برگزار شد، شهدایی که الگویشان در دفاع از ولایت و امامت حضرت زهرا (س) بود. اولین گامی که حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت و امامت برداشت کلام و سخن گفتن بود چراکه خطبه فدکیه سند حقانیت ولایت و امامت است و این خطبه در کتاب‌های معتبری آمده است.

دومین گام اساسی که حضرت زهرا برای دفاع از ولایت برداشت حرکت بود؛ اگر انسان در مورد یم مسئله نظر خودش را بیان کند و  اقدام عملی در پی آن نباشد، آن سخنان تاثیر آنچنانی ندارد. اگر شهید حججی در نجف آباد فریاد می‌زد که اینطور ما پیروزی در سوریه به دست نمی‌آوردیم، اگر خیلی از این شهدای دفاع مقدس در خانه می‌نشستند، مردم ایران پیروز نمی شدند .حضرت امام (ره)ترکیه رفت، نجف رفت، پاریس رفت، ایران آمد، از این فرودگاه به آن فرودگاه نتیجه اش پیروزی انقلاب اسلامی بود. حضرت زهرا (س) هم حرکت کرد چهل شب در خانه‌ی مهاجر و انصار رفت و یکی یکی خواص را مورد توجه قرار داد.

حضرت زهرا (س) برای باقی ماندن نام شیعه از جان خود گذشت و شهید شد و هزینه کرد ما هم امروز باید برای دفاع از ولایت هزینه کنیم اگر میثم تمار هزینه نمی‌کرد، اگر عمار هزینه نمی‌کرد، اگر مالک اشتر هزینه نمی‌کرد که اسلام پیش نمی‌رفت. زهرا هم هزینه کرد تا دنیا بداند که او برای امیرالمومنین علی (ع) هزینه کرده است.

 شهدای عزیز دوران دفاع مقدس که بعد از گذشت بیش از سی‌سال هنوز دارند پیکر های مطهرشان را  به  استان‌ها می‌آورند، نیز با الگو پذیری از حضرت فاطمه زهرا (س) خود را برای دفاع از ولایت پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی و تثبیت انقلاب فدا کردند. حضور حضرت زهرا (س) در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به طور قطع و به اعتراف دوست و دشمن، یک حضور دنیاخواهانه نبوده است؛ اگر حضرت زبان به اعتراض باز می‌کرد، اگر خطبه می‌خواند، بحث فدک را مطرح می‌کرد و اگر در موضوع دفاع از امیرالمومنین (ع) سخن می‌گوید، نگاهش یک نگاه دنیوی نیست.

بلکه چیزی که در نگاه حضرت زهراست و همه ی ما باید در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی به عنوان یک الگو در نظر بگیریم ولایت مداری حضرت زهرا (س) است، با اینکه حضرت زهرا خودش مظهر تام اسماء حق تعالی است ولی وقتی که در ارتباط با مسائل دینی و تشریعی قرار می‌گیرد حضرت فاطمه (س) کاملا تابع ولایت است و از ولی زمان خودش دفاع و حمایت می کند و این یک حرکت شخصی نیست بلکه یک جریان اعتقادی است که حضرت این مسیر را باز می‌کند برای تمام آنهایی که می‌خواهند دنبال این نبوت و رسالت حرکت کنند که محور عمده  مسائل اسلامی آنها باید ولایت مداری باشد.

ما باید به زندگی حضرت زهرا (س) نگاه کنیم ببینیم در همسرداری، مادربودن، فرزندداری چه می‌کرد؛ و بعد هم می توانیم سبک زندگی آن حضرت را به عنوان یک الگو برای خودمان قرار بدهیم.

امروز متاسفانه این همه مشکلات در درون خانواده‌ها داریم، آمار طلاق بالا، عدم تفاهم، بی توجهی به فرزندان و جوانها و بی‌توجهی فرزندان به والدین؛ در جامعه ای که فاطمیه داریم ،عاشورا داریم نباید این مشکلات و معضلات در جامعه ما وجود داشته باشد.

بنابراین حضرت زهرا در عالم بی نظیر است یعنی ایشان زنی هستند که امام و پیامبر نیستند ولی رتبه عصمت برای ایشان وجود دارد. وجود مقدس امام باقر (ع) فرمودند: اطاعت کامل از حضرت زهرا (س) برهمه حتی انبیاء و ملائکه واجب است. ایشان را فاطمه نام نهادند چرا که خلق از شناخت حقیقت ذات او جدا شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار