فرمانده نیروی قدس سپاه:

زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه‌هایشان فراهم می‌کنیم‌/ ریشه آمریکا از منطقه کنده خواهد شد‌

سردار قاآنی گفت: زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از دورن خانه‌هایشان فراهم می‌کنیم و هرجا لازم نیست ما به صورت مباشر حضور داشته باشیم.
کد خبر: ۴۹۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ - 07January 2022

زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه‌هایشان فراهم می‌کنیم‌/ ریشه آمریکا از منطقه کنده خواهد شد‌به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار اسماعیل قاآنی در کنگره بین‌المللی شهدای مهاجر مدافع حرم جبهه مقاومت که شب گذشته در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: عنوان شهدای مقاومت شامل همه شهدا می‌شود؛ همه این عزیزان اهل مقاومت بودند که در مناطق مختلف و برای موضوعات ارزشی متفاوت به نبرد پرداختند.

وی افزود: امروز سالروز شهادت مادر معنوی همه ما بود؛ وجود مبارکه حضرت صدیقه کبری (س) مادر معنوی همه ما هستند، اما شما خانواده‌های معزز شهدا به ویژه شهدای جبهه مقاومت، ارتباط بیشتری با حضرت زهرا (س) دارید. اولین دلیل این نزدیکی، این است که وجود مبارکه دخت نبی اکرم (ص) گل سر سبد خانواده‌های شهدا هستند.

سردار قاآنی تصریح کرد: شخصیت ارزشمندی که تمام زندگی بابرکت ایشان به ابعاد مختلف فرهنگ غنی اسلامی طراوت بخشیده است. اما پایان زندگی غمناک این فخر بشر با درد‌های فراوانی همراه بوده است که زبان ما از بیان آن مصیبت‌ها قاصر است.

فرمانده نیروی قدس سپاه عنوان کرد: در هرفرازی از زندگی حضرت زهرا سلام الله علی‌ها وارد می‌شویم با ارزش‌های بزرگی که در آن نهفته است، مواجه هستیم. یکی از این ارزش‌ها این است که وجود مبارکه‌شان هم شهیده است و هم فرزند شهید؛ همسر و فرزندان بزرگوار ایشان که امامان معصوم ما بودند، نیز همگی به شهادت رسیده اند.

وی ادامه داد: پس هرگاه شما خانواده‌های شهدا یاد عزیزان شهیدتان در دل‌تان زنده می‌شود که ممکن است در ابتدا با غم همراه شود، بهترین شخصیتی که یادش با شما همراهی می‌کند و غم را می‌زداید وجود مبارک حضرت زهرا سلام الله علی‌ها است که به شما آرامش می‌دهد و با کمی تامل بیشتر به خود افتخار می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: شما خانواده‌های شهدای عالی مقام که دارای یک بخش مهم از وجود ارزشمند حضرت فاطمه (س) را در درون خود دارا هستید و جزو آبرومندان در محضر ائمه اطهار علیهم السلام به شمار می‌روید؛ جایگاه خانواده شهدا بسیار رفیع است؛ اما رابطه شما با ائمه اطهار جایگاه شما را متعالی‌تر ساخته است.

سردار قاآنی اظهارداشت: در هفته گذشته شاهد عزاداری‌های مردم برای ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و در کنار آن نیز دیدیم که یاد شهید عالی مقامی که تمام زندگی اش توام با ارادت به حضرت فاطمه (س) بود، یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی در سرتاسر کشور و همچنین همه کشور‌هایی که وجدان‌های بیدار در آنجا وجود دارد بودیم و این بزرگداشت تنها مختص به همسایگان ما و کشورهای اسلامی و حوزه مقاومت نبود.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت:همه آزادگان دنیا به وجود این چهره مردمی مقاومت افتخار و عرض ارادت کردند. این برای کسانی که در میدان‌های مقاومت ایستاده اند و کار می‌کنند بسیار ارزشمند است و برای کسانی که در جبهه مقابل ایستاده اند باعث سرافکندگی است؛ این کاری که جنایتکاران آمریکایی مرتکب شدند، سبب شد نه تنها مردم ایران بلکه هر انسان آزاده و مسلمانی که نام شهید سلیمانی را می‌شنود شخصیت بزرگ او را تکریم و قاتلان جنایتکار این شهید عزیز را لعن و نفرین می‌کند.

وی افزود: ارزش راه حق به این است که شاید خودت هیچ کار رسانه‌ای انجام ندهی، اما به وقتش خداوند تبارک و تعالی این حق را اینگونه جلوه گر می‌کند. مقاومت یک ویژگی‌های خاصی دارد؛ مقاومت یک واژه پذیرفته شده و محترم در فطرت همه انسانهاست. در همه عالم همه کسانی که برای حفظ ارزش‌هایشان مقاومت می‌کنند، مورد تکریم قرار می‌گیرند. اما از فطرت انسان‌ها که عبور می‌کنیم به فرهنگ اسلامی می‌رسیم و شاهد عمق مقاومت در فرهنگ دینی خود هستیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: یکی از ارکان مهم مسلمانی اقامه نماز است که در بهترین حالت روحی ۵ مرتبه در روز آن را ادا می‌کنیم؛ یکی از مسائلی که در نماز بر آن تاکید می‌کنیم، صراط مستقیم بوده که این مسیر راست زاییده مقاومت است.

قاآنی بیان کرد: جبهه مقاومت هم فکری و هم دینی و اسلامی است و ما به عنوان یک شیعه مفتخریم که تمام رهبران ما بلااستثنا شهید شده اند. هیچ مکتبی را در دنیا اینگونه نخواهید یافت. خانواده‌های شهدا پرچم دار مسیری هستند که سالار شهیدان این راه با عزت را مستحکم‌تر ساخت. این پرچم آنقدر در دنیا عزیز شده است که هر انسان آزاده‌ای از آن تبعیت می‌کند و الهام بخش آزادگان عالم شده است. خانواده‌های شهدا در عمل این ارزش بزرگ را نشان داده اند و عزیزان‌شان را در این راه تقدیم کرده اند.

وی اظهارداشت: به لطف خدا جمهوری اسلامی ایران الگویی برای همه انسان‌هایی است که می‌خواهند راه مقاومت را بیاموزند. در دفاع، کشور ما بهترین مقاومت را انجام داده است؛ چه در دوره ۸ ساله دفاع مقدس و چه پس از آن هرکجا که فرزندان این کشور حضور داشته اند، غم را از دل مردمان آن منطقه زدوده اند.

وی افزود: در همین سال‌های اخیر دیدیم که شهدای مدافع حرم، چطور غم، سختی و فشاری که آمریکا و رژیم صهیونیستی با همراهی حکومت‌های فاسدی که درکشور‌های مرتجع اطراف برای مردم منطقه ما به وجود آوردند، را از بین بردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد:در دفاع نظام جمهوری اسلامی ایران جلودار بوده، اما مقاومت منحصر به دفاع نیست؛ وقتی درون این حکومت الهی را نگاه می‌کنیم، شاهد نهادینه سازی فرهنگ مقاومت در تمامی جنبه‌ها هستیم. ما بیش از ۴۰ سال است که در شرایط تحریم به سر می‌بریم؛ تحریم متعلق به سال‌های اخیر نیست و در همه دوره‌ها تحریم به اقتضای شرایط همان دوره به ما تحمیل شده است.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس به دلیل تحریم برای ابتدایی‌ترین امکانات دفاعی می‌ماندیم، اما هیچگاه این جبهه احساس توقف و به بن‌بست رسیدن نکرد. ما برای سلاح دفاعی مشکل داشتیم؛ در اوایل جنگ از همین مشهد مقدس، سه اتوبوس برای اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل آماده حرکت شد که تنها سلاح مورد نیاز ۲ اتوبوس تامین شد.

سردار قاآنی ادامه داد:در انتهای جنگ تحمیلی به دنبال سیم خاردار بودیم، اما این کالای عمومی به دلیل تحریم بودن واگذاری‌اش به ما پیدا نمی‌شد؛ در مقاطع دیگری از دفاع مقدس برای اینکه خشکی از ما گرفته شده بود رزمندگان ما برای مبارزه در آب سرد کارون نیاز به لباس غواصی داشتند، اما تحریم بودیم و هیچ کشوری به ما لباس غواصی نداد. نفت ما را تحریم کردند و قیمت آن به حدود ۱۰ دلار رسید که دیگر بیرون آوردن آن از داخل زمین توجیه اقتصادی نداشت؛ این کشور ایستاد و مقاومت کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران که مورد تحریم قرار گرفته، نه تنها خودش را آبرومندانه اداره می‌کند بلکه در تمام دوره‌ها همین کشور تحریم شده به دیگران کمک کرده است؛ آخرین مورد کمک‌های ما نیز مربوط به چند ماه پیش است به کشور لبنان که به دلایل مختلف مورد تحریم‌های سختی قرار گرفته است، کمک کردیم. گازوئیل به مردم نمی‌دادند که نتوانند چراغ خانه‌شان را روشن کنند و در بیروت نه تنها برق نبود بلکه مردم ۱۲ طبقه را مجبور بودند با پله طی کنند.

وی گفت: مقاومت ابعاد مختلفی دارد؛ شهدای سلامت ما نیز در جبهه مقاومت بهداشت و سلامت مردم با عشق و اعتقاد تلاش و مجاهدت کردند؛ کشوری که در مقطعی روزانه حدود ۷۰۰ جان‌باخته کرونایی داشت با تلاش‌های این عزیزان به جایی رسید که امروز تعداد فوتی‌ها بعضا به زیر ۳۰ نفر در روز رسیده است.

سردار قاآنی عنوان کرد: ایران اسلامی کانون درس مقاومت و دانشگاه مقاومت برای همه انسان‌ها در سرتاسر دنیاست. با کمال میل و ارادت با همه مستضعفان همکاری کرده است و هرکجا دست ما رسیده است به مظلومان کمک کرده ایم. مقاومت در فرهنگ اسلامی دارای یک طهارت و پاکیزگی است و هر انسانی در مقابل این طهارت به تعظیم وا می‌دارد.

وی افزود: بچه‌های رزمنده ما که با اعتقاد پا به میدان نبرد می‌گذارند و از زیر قرآن رد می‌شوند، یاد خدا در دلشان است؛ این متفاوت است با شیوه جنگی کثیف آمریکا و رژیم صهیونیستی که روی افکار جوانان کار می‌کند و او به خودش کمربند انتحاری می‌بندند و در مسجد یا فضای عمومی دیگری خود را منفجر می‌کند تا عده کثیری از افراد بیگناه از بین بروند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت بسیاری میان طهارت در جنگ با شیوه متکی بر فرهنگ اسلامی با کسانی است که می‌جنگند، اما ریشه شان در آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه یادآورشد: رزمندگان ما مدرس دانشگاه مقاومت هستند. چقدر انسان‌های فداکار به اعتبار مجاهدت‌های فرزندان ما در سراسر دنیا احساس عزت کردند. در فلسطین قهرمان، در لبنان علمدار مقاومت، در سوریه مقاوم، در عراق مجاهد و در یمن مظلوم و در عین حال مقتدر و هر کجای دنیا که نگاه می‌کنید، می‌بینید صد‌ها هزار انسان تربیت شده فرهنگ مقاومت با طهارت هستند که از برادران خودشان در جمهوری اسلامی ایران آموخته اند و دشمن خود را بیچاره کرده اند. این‌ها هم سرزمین‌های غصب شده و از آن مهم‌تر دل‌های آزادگان دنیا را فتح کرده اند.

سردار قاآنی اظهار داشت: زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از دورن خانه‌هایشان فراهم می‌کنیم هرجا لازم نیست ما به صورت مباشر حضور داشته باشیم، هر جا که لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه‌های خودشان و با افرادی از کنار دست خودشان فراهم می‌کنیم بدون این که ما حضور داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما با تدبیر خودمان با دشمنان و جنایت ترور سردار سلیمانی برخورد می‌کنیم، رفتار و سبک و سیاق برخورد ما با سبک و سیاق و رفتار دشمن متفاوت است. اگر عاقلانی در آمریکا پیدا شدند که با کسانی که جنایت ترور سردار سلیمانی را مرتکب شدند برخورد بکنند، این کار برای آمریکا بسیار کم هزینه‌تر است از این که فرزندان جبهه مقاومت که هیچ مرزی را نمی‌شناسند خودشان بروند و این انتقام را بگیرند. این انتقام شروع شده است ریشه آمریکا به حول و قوه الهی از منطقه کنده خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها