نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی:

مذاکره برای ترک استکبارستیزی، محکوم به شکست است/ تعدی به نوامیس ملت، کمترین هزینه سازش با دشمن

آیت‎الله «علم‎الهدی» گفت: کسانی که در مذاکره با اروپایی‌ها حضور پیدا می‌کنند، باید به این اصل معتقد باشند که مذاکره برای کاهش هزینه مقاومت پسندیده است اما اگر با بیگانگان مذاکره کنیم تا اصل استکبارستیزی فراموش شود، این مذاکره محکوم به شکست است.
کد خبر: ۴۹۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ - 07January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه‌های عبادی نماز جمعه این هفته، با تبیین فرازهای اخلاق عملی در رفتار شخصی مؤمن اظهار کرد: دستیابی به مقامات عالیه تقوا عمدتاً با ترک گناه معنا می‌یابد درحالی‌که معصیت الهی اساساً در سیره اهل بیت (ع) راه ندارد ولذا باید در هنگام واکاوی نظام زندگانی ائمه اطهار (س) باید بجای وقوع فعل گناه، روش‌های جلوگیری از فراهم شدن زمینه‌های بروز گناه را موردبررسی قرار داد.

وی ضمن تأکید بر ضرورت حفظ حجاب و فاصله شرعی میان زن و مرد در جامعه خاطرنشان کرد: ارتباط یک مرد با یک زن و اختلاط نابجای این دو منجر به لذت بردن هرکدام از طرفین از کلام و چهره و منطق دیگری می‎شود و این ارتباط از اساس نامشروع و حرام است و باعث بروز گناهی می‌شود که کانون بسیاری از خانواده‌های ما را موردتعدی و تهدید قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: عامل اصلی شکننده‎شدن پیوندهای زناشویی و منتج شدن زندگی‎ها به رویداد شوم طلاق، عبارت است از ناسازگاری زوجین به بهانه کیفیت اسباب و وسایل زندگی و اگر در این حوزه به سیره اهل بیت (ع) اقتدا کنیم و به این آیات نورانی متوسل شویم که جرعه‌هایی از این ساده زیستی را به ما بنوشانند، معضل تجمل‎گرایی امروز در جامعه ما درمان خواهد شد.

تعدی به نوامیس ملت، کمترین هزینه سازش با دشمن

امام جمعه مشهد در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه با یادآوری 17 دی‌ماه، سالروز اجرای برنامه استعماری کشف حجاب در دوره رضاخانی تصریح کرد: مسئله کشف حجاب، از جمله بارزترین جنایات حکومت طاغوتی پهلوی در دوران سیاه حکومت آنان بود زیرا در این دوره بود که نوامیس امت شیعه در ایران اسلامی موردهتک حرمت و بی‌عفتی قرار می‌گرفت و متأسفانه این اقدام هم کاملاً قانونی و مصداق تجددخواهی و روشنفکری تلقی می‌شد.

وی تأکید کرد: 86 سال گذشته که قانون ننگین کشف حجاب در ایران اجرا شد، به این خاطر بود که آحاد مردم در قبال آن سکوت کردند و نسبت به این تعرض‌ها بی‌تفاوت بودند. در طول تاریخ همواره محور اصلی همه برنامه‌ها، واکنش عمومی و مسئولیت‌پذیری مردم است و بر همین اساس، اگر بیش از چهاردهه است که باد بر پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی می‌وزد و پرافتخارتر از هر زمان دیگری آن را به اهتزاز در می‌آورد، به خاطر مقاومت مردمی است که در هر زمان با جانفشانی و ایثارگری زمینه دوام و بقای این نظام برخواسته از دین الهی را فراهم کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری گفت: رضاخانی که با وعده تجدد و روشنفکری قانون استعماری کشف حجاب را اجرایی می‌کرد، طوری تبلیغات می‌کرد که این اقدام، سرآغازی بر اروپایی شدن ایران و گشایش سفره و معیشت مردم است اما امروزه تاریخ گواه روشنی بر اثبات ادعای دروغین پهلوی اول است و حافظه تاریخی ملت ایران هنوز به یاد می‌آورد که قحطی بزرگ چگونه سایه شوم خود را در همان ایام بر این کشور گسترده کرد و مردم ما حتی در تأمین نان گندم نیز به‌قدری مشکل داشتند که خاک و فضولات حیوانات و علف در قوت غالب آنان راه پیدا کرده بود.

وی ابراز کرد: اگرچه مشکلات اقتصادی وجود دارد و معیشت مردم ما به واقع در سایه برخی ناکارآمدی‌ها قرار گرفته است اما سیاه نمایی‌هایی که امروز در فضای مجازی پیرامون نرخ دلار و گرانی‌های موجود در بازار صورت می‌گیرد، باید با علم به این واقعیت باشد که در دوران تسلط آمریکایی‌ها بر این کشور اگر هم نرخ دلار 7 تومان بود، در مقابل نوامیس ما تحت تاخت‌وتاز دشمن قرار داشت و در این دوگانگی ملت ما انتخاب کرد که مقاومت کند اما تن به ذلت ندهد.

علم‌الهدی متذکر شد: دشمنان برای اینکه بر این ملت استیلا یابند، وعده گشایش معیشتی و رفع مشکلات اقتصادی می‌دهند اما ما فراموش نکرده‌ایم که تعدی به نوامیس این ملت، حداقل هزینه‌ای است که پس از تسلط اجانب بر کشور باید پرداخت شود.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: آموزه صدیقه طاهره و جهاد فاطمی این است که جهاد در راه دین خدا را نامحدود بدانیم و آن را در هیچ حد و مرزی منحصر نکنیم. بر همین اساس، کسانی که امروز با باور به پروردگار در مذاکره با اروپایی‌ها حضور پیدا می‌کنند، باید بر این اصل معترف و معتقد باشند که مذاکره برای کاهش هزینه مقاومت پسندیده است اما اگر با بیگانگان مذاکره کنیم تا اصل استکبارستیزی فراموش شود، این مذاکره محکوم به شکست است زیرا مبارزه با استکبار آرمان اساسی این ملت است و نتیجه چنین مذاکره‌ای جز تکرار تجربه تاریخی ملت در مذاکرات هشت سال گذشته نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها