نماینده مردم در مجلس:

تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات برجامی قابل قبول نیست

رحیمی‌جهان آبادی گفت: تعیین زمان برای مذاکرات و تاکید بر کوتاه بودن این مهم از سوی غربی‌ها قابل قبول نیست.
کد خبر: ۴۹۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ - 07January 2022

تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات برجامی قابل قبول نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص برخی اظهارنظر‌های کشور‌های غربی مبنی بر وجود ضرب الاجل برای پرداختن به برجام، اظهار داشت: توافقی میان ایران و غربی‌ها شکل گرفته و بر اساس آن کشورمان تمامی تعهداتش را اجرایی کرده است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با بررسی آنچه در پیشینه مذاکرات رخ داده می‌توان مشاهده کرد غربی‌ها اقدامی برای اجرای تعهداتشان نکردند و در مقابل اقدام به تحریم نیز کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد اقدامی در مورد برجام صورت بگیرد، باید مبتنی بر رفع تحریم‌ها است، ادامه داد: متاسفانه غربی‌ها می‌خواهند ایران با تعهدات برجامی اش در عرصه‌های مختلف به توافق بازگردد، اما آن‌ها بعدا اقدام به رفع تحریم‌ها یا بررسی رفع تحریم‌ها کنند که این مهم پذیرفتنی نیست.  

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تحریم‌ها  باید رفع و سپس راستی آزمایی شود، افزود: در این این صورت ایران نیز می‌تواند به تعهدات برجامی بازگردد.

رحیمی جهان آبادی گفت: تعیین زمان و تاکید بر کوتاه بودن این مهم از سوی غربی‌ها قابل قبول نیست، زیرا آن‌ها تصور می‌کنند اگر روند مذاکرات طولانی شود و ایران پیشرفت هسته‌ای داشته باشد، راهی برای بازگرداندن کشورمان از توانمندی فعلی اش وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که کشورمان بار‌ها اعلام کرده در صورت تحقق منافعش، تعهدات برجامی را اجرایی خواهد کرد از این رو هرگونه تعبیر و تفسیر دیگری از مذاکرات، روند احیای برجام را دچار چالش می‌کند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار