امام جمعه اهرم:

این انقلاب ثمره خون شهدای صدر اسلام تا به امروز است

«پهلوزاده» گفت: این انقلاب ثمره خون شهدای صدر اسلام تا به امروز است که کم کاری و نا امید کردن مردم و مراعات نکردن اخلاق مدیریتی باعث خیانت به آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳ - 07January 2022

این انقلاب ثمره خون شهدای صدر اسلام تا به امروز استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «حبیب پهلوزاده» امام جمعه اهرم، در خطبه‌های این هفته شهر اهرم ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: از هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی و تکایا در اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و متولیان برنامه دسته عزای پیاده روی روز شهادت حضرت زهرا تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۷ دی سالروز توطئه کشف حجاب به دستور رضاخان در سال ۱۳۱۴ گفت: این حرکت شروعی بود برای مقابله با هویت دینی و ملی ایران اسلامی. رضاخان قانونی تصویب کرد که همه مردها موظف بودند لباس متحد الشکل داشته باشند که برای مقابله با هویت ملی و بومی ایرانی بود.

امام جمعه اهرم افزود: برای زنان نیز حجاب ممنوع شد که برای مقابله با هویت دینی بود و قانون منع روضه خوانی هم برای مقابله با روحیه استکبار ستیزی و ظلم شاه بود.

وی تصریح کرد: رضا خان و امثال تقی زاده‌ها با دیدن پیشرفت‌های صنعتی غرب به این نتیجه می‌رسند که اگر ما هم می‌خواهیم پیشرفته شویم باید از فرق سر تا پا غربی بشویم و دستور کشف حجاب رو صادر می‌کنند اما غافل از اینکه جوانان ایران اسلامی با همین حجاب و استعانت از روضه‌های اهل بیت در دفاع مقدس و امروز در دفاع از حریم اهل بیت و ولایت فقیه مایه مباحات انسان آخرالزمانی شده‌اند.

پهلوزاده خاطر نشان کرد: خانواده‌های عزیز بدانید که دشمن برای از بین بردن هویت و ماهیتِ ایران و ایرانی از طریق تحمیل ۸ سال جنگ، با تحمیل تحریم‌های اقتصادی و ترورها نتوانستند خللی در اراده ملت ایران ایجاد کنند؛ اما با سست شدن اراده خانواده‌ها در حفظ حریم حجاب برتر و کوتاه آمدن از حجاب اسلامی به مصیبت‌هایی که غرب با آن دست و پنجه نرم می‌کند مبتلا خواهند شد.

وی اضافه کرد: در غربی که بنیان‌های خانواده از هم پاشیده و در بعضی از کشورها درصد حلال زادگی به زیر ۴۰ درصد رسیده است آیا می‌شود اینها را الگوی سبک زندگی قرار داد. فریب این شاخ‌های شیطانی فضای مجازی و سست ایمان را نخورید.

امام جمعه ادامه داد: بدانیم اگر از حجاب اسلامی و سبک زندگی فاطمی فاصله بگیریم گرفتار همان سراشیبی و سقوطی خواهیم شد که غرب سال‌هاست گرفتار آن شده است و راه گریزی از فروپاشی خانواده ندارند.

وی افزود: ۲۲ دی سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است که یک ماه قبل از پیروزی انقلاب به دستور حضرت امام با مسئولیت علامه مطهری مأمور به انجام امور معین از جمله شرایط تأسیس دولت انتقالی شدند.

پهلوزاده تاکید کرد: این انقلاب ثمره خون شهدای صدر اسلام تا به امروز است که کم کاری و نا امید کردن مردم و مراعات نکردن اخلاق مدیریتی باعث خیانت به آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب خواهد شد.

وی بیان کرد: از نماینده تنگستان و دشتی در مجلس بابت پیگیری سه پروژه مهم شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنیم. یکی جهت احداث سد باهوش که سال‌ها معطل تصویب بود، دوم اتوبان بخش مرکزی به بخش ساحلی، و همچنین طرح آبزیان دور از ساحل که انشاالله این طرح‌ها مایه خیر و برکت و پیشرفت شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار