امام‌جمعه فردیس:

اعتقاد به سرباز ولایت بودن، مکتب شهید سلیمانی را ماندگار کرد

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: مکتب حاج قاسم مکتب ولایت و آخرین سفارش وی ماندن با ولایت تا آخر است و اعتقاد به سرباز ولایت بودن، مکتب او را ماندگار کرد.
کد خبر: ۴۹۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ - 08January 2022

اعتقاد به سرباز ولایت بودن، مکتب شهید سلیمانی را ماندگار کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام‌جمعه شهرستان فردیس امروز در بزرگ‌ترین اجتماع مردمی دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ارتحال علامه محمدتقی مصباح که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت دخت نبی اکرم (ص) و سالگرد شهادت سردار سرافراز سپاه قدس و وفات متفکر بزرگ و دعوت‌کننده به مکتب حضرت علی (ع) و فاطمه (س)، آیت‌الله مصباح یزدی را مظهر قدرت جنگ ‌نرم و حاج قاسم را مظهر قدرت جنگ سخت دانست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند اگر ما این مظاهر اقتدار را درست تعریف نکنیم، دشمن آن‌گونه که دلش بخواهد، آن‌ها را تعریف می‌کند، در وصف خصوصیات اخلاقی سردار دل‌ها گفت: اولین ویژگی او ولایت مداری است زیرا مکتب او مکتب ولایت و آخرین سفارش وی ماندن با ولایت تا آخر است و همین ویژگی، تا این اندازه به او ابهت و عظمت داد. اگر تفکر ما این‌گونه نباشد دچار انحراف می‌شویم همان‌گونه که بسیاری افراد در لباس‌های مختلف دچار انحراف می‌شوند. اعتقاد به سرباز ولایت بودن، مکتب او را ماندگار کرد.

امام جمعه شهرستان فردیس در خصوص جامعیت و درجات علمی آیت‌الله علامه مصباح یزدی مطرح کرد: وی در علوم مختلفی همچون فلسفه، عرفان و ... علامه بود. معمولاً افراد تک‌بعدی هستند اما در جامعه، فردی که از نظر علمی، علامه، از نظر سیاسی ایده پرداز و از نظر اخلاقی در اوج باشد، کم داریم اما آیت‌الله مصباح، این جامعیت را داشت و بسیار هم مهم بود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: رهبر معظم ‌انقلاب اسلامی، بارها ایشان را عالم ربانی، فقیه و حکیم‌ مجاهد، دارای زبان گویا در حق‌گویی و پای استقامت در صراط مستقیم و تولیدگر اندیشه دینی دانستند زیرا همان‌گونه که سردار دل‌ها دست بچه‌های مقاومت را در میدان نبرد سخت‌، پر می‌کرد، آیت‌الله مصباح نیز در میدان ‌جنگ نرم دست دانشجویان خود را پر می‌کرد. وی در چنین‌ میدانی در سال ۷۴ دوره طرح ولایت را راه‌اندازی و دست دانشجویان را پر کرد.

وی با بیان اینکه پس از دوره طرح ولایت در بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و هنرمندان، معلمان و استانداران را راه‌اندازی و حتی برای استانداران نیز دوره‌های طرح ولایت را برگزار کرد و با اشاره به اینکه ولایت مداری حاج قاسم موجب شد خود را ذبح کند تا پرچم ولایت برافراشته بماند، گفت: برخی آقایان خودشان خوب هستند اما فرزندان خوبی ندارند؛ تربیت شاگردان اثرگذار از دیگر اقدامات آیت‌الله مصباح بود. وی اعتقاد داشت وقتی استانداران بدانند خط ولایت‌ چیست، دست نیروهای جبهه انقلاب پر خواهد بود.

امام‌جمعه شهرستان فردیس بیان داست: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با بسیجیان مطرح کردند که خدا را شاکریم اگر امروز شهید مطهری‌ها در میان‌ ما نیستند، وجود علامه مصباح یزدی خلأ آن‌ها را پر می‌کند زیرا آیت‌الله مصباح، قهرمان ‌مبارزه با انحرافات بود و دشمن به لحاظ علمی نمی‌توانست از تفکر وی ایراد بگیرد. آیت‌الله جوادی عاملی از وی به‌عنوان عالم ‌مجاهد و استاد حوزه‌های علمیه یاد می‌کرد. ایشان ‌پای ولایت ایستاده بود.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی به لحاظ علمی، شاگردان بزرگی همچون آیت‌الله مطهری و آیت‌الله مصباح را داشت اما در سخنان خود می‌گفت که از میان شاگردان ‌من، مصباح مانند انجیر در میان میوه‌هاست که فکر او هیچ قسمت دورانداختنی ندارد، اذعان داشت: ما همچنان به این ‌انقلاب و راه سردار سلیمانی و عمار بزرگ اسلام ‌و انقلاب وفاداریم و با برگزاری جلسات‌ و برنامه‌های این‌چنینی، با آن‌ها پیمان می‌بندیم‌ که تا آخرین نفس پای ولایت خواهیم ایستاد.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی، مصباح یزدی از نظر اخلاقی وارسته بود و مدام‌ تکرار می‌کرد که باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که صاحب کار راضی باشد. او با دشمنان خود هم ‌اهل مودت بود و حاضر نبود به خاطر تفکراتش کسی را له کند. سردار قاسم سلیمانی هم همین‌گونه بود و از دیده شدن فرار می‌کرد و خداوند این‌گونه وی و عظمتش را به رخ جهان کشید و او را ماندنی کرد.

وی با بیان اینکه امروز نداشتن مبانی فکری درست در کمین‌ ماست و در آینده مشکل‌ساز می‌شود، اظهار داشت: کم ‌نبودند کسانی که با نام امام زمان (عج) راه خود را آغاز کردند اما در ادامه به دلیل تغییر راه و تفکر، عاقبت‌به‌خیر نشدند، به دلیل اینکه طرز فکر درستی نداشتند. این خطر همچنان ما و جوانان‌ ما را تهدید می‌کند که باید دقت نظر کافی را در این زمینه داشته باشیم زیرا اگر فرزندان ‌ما در جنگ نرم، مبانی فکری درستی نداشته باشند، در میدان ‌جنگ سخت نیز کارایی لازم را نخواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار