عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی در مقابل ارتش سوریه

ارتش سوریه در شرق این کشور، به نظامیان آمریکایی اجازه عبور نداده و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی از منطقه کرد.
کد خبر: ۴۹۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ - 08January 2022

نظامیان آمریکایی در مقابل ارتش سوریه فرار را به قرار ترجیح دادند

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیرو‌های ارتش سوریه بعد از ظهر امروز (شنبه) در منطقه «تل تمر» در شمال غرب استان الحسکه، مانع عبور نظامیان آمریکایی شده و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

به نوشته خبرگزاری سانا، نظامیان آمریکایی سوار بر چهار خودرو قصد عبور از روستای «قبور الغراجنه» را داشتند که به پست ایست و بازرسی ارتش سوریه برخوردند. در این میان اهالی روستا نیز که شاهد رویارویی نظامیان اشغالگر آمریکایی با ارتش سوریه بودند، وارد عمل شده و به سوی آمریکایی‌ها سنگ پرتاب کرده و در حالی که شعار می‌دادند، آن‌ها را فراری دادند.

این برای چندمین بار است که نظامیان آمریکایی در رویارویی با ارتش سوریه و اهالی منطقه، فرار را به قرار ترجیح داده و مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند.

منطقه تل تمر که در مسیر بزرگراه راهبردی «ام-۴» قرار دارد، همواره محل تلاقی نظامیان ارتش سوریه، اشغالگران آمریکایی، نظامیان روس و شبه‌نظامان کُرد است. مردم منطقه نیز هر از گاهی علیه حضور نظامیان آمریکایی در منطقه و اقدامات شبه‌نظامیان کُرد دست به تجمع و اعتراض می‌زنند.

دولت سوریه بار‌ها حضور نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم در خاک خود را اشغالگری نامیده و در نامه‌هایی به شورای امنیت و سازمان ملل به این مسأله اعتراض کرده است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار