به مناسبت سالروز شهادت شهید کاظمی منتشر شد؛

توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقتدار شهید «احمد کاظمی»

از آنجا که امروز سالروز شهادت شهید «احمد کاظمی» و همکارانش در حادثه سقوط هواپیما در سال ۱۳۸۴ است، خط حزب‌الله بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را درمورد این شهید عزیز و خصائص یک سرباز بسیجی منتشر کرد.
کد خبر: ۴۹۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ - 09January 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «احمد کاظمی» سال ۱۳۳۷ در نجف‌آباد اصفهان به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی وی در کنار والدین و با تربیت آنان عشق به اهل بیت (ع)، کار و تحصیل سپری شد. دوران جوانی او همزمان با اوج مبارزات انقلابی ملت ایران علیه رژیم پهلوی بود.

توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقتدار شهید «احمد کاظمی»

در آن زمان حاج احمد نیز همپای مردم در این مبارزات شرکت کرد و تلاش کرد و سرانجام اسفند سال ۱۳۵۶ مصادف با ایام محرم به همراه حدود ۵۰ نفر از مبارزان انقلابی شهر نجف‌آباد توسط ساواک دستگیر و مدتی در زندان شهربانی زندانی بود، اما اواخر همان سال با گسترش حرکت‌های مردمی در سراسر کشور، عده‌ای از زندانیان آزاد شدند که وی نیز جزئی از این افراد بود.

پس از پیروزی انقلاب به اتفاق یک گروه ۵۰۰ نفری به سرپرستی شهید «محمد منتظری» جهت فراگیری آموزش‌های چریکی و مقابله با اشغالگران قدس به صف مبارزین جبهه‌های جنوب لبنان پیوست و پس از بازگشت به کشور به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

در بهار سال ۱۳۵۹ با تشدید مجدد بحران در مناطق غرب و شمال غرب توسط عناصر ضدانقلاب امام خمینی (ره) فرمان بسیج عمومی جهت مقابله با مزدوران شرق و غرب را صادر کرد و شهید کاظمی همراه با سردار شهید «غلامرضا صالحی» در قالب یک گروه ۶۰ نفری در اواخر اردیبهشت از نجف‌آباد عازم کرمانشاه و سپس سنندج شد.

وی حدود هفت ماه با جدیت در عملیات‌های پاکسازی به مقابله با ضدانقلاب پرداخت که در یکی از این عملیات‌ها در روستای «افراسیاب» در منطقه دیواندره از ناحیه پا مجروح شد.

وی اواسط آذر ۱۳۵۹ همراه با یک گروه ۵۰ نفری در جبهه‌های آبادان حضور یافت و فرماندهی یکی از مناطق عملیاتی بر عهده‌اش گذاشته شد که نقش مؤثری در این منطقه و سپس عملیات شکست حصر آبادان ایفا کرد.
پس از حمله صدام به مرز‌های کشور به جنوب رفت و با فرماندهی نیرو‌های نجف آباد در عملیات‌های «بیت‌المقدس ۱، فتح‌المبین ۲، رمضان ۳، والفجر ۸، کربلای ۵ و...» نقش مهمی ایفا کرد.

از جمله فعالیت‌های برجسته حاج احمد در دوران دفاع مقدس، تثبیت تیپ ۸ نجف اشرف بود. وی با جمع‌کردن افراد بزرگی پیرامون خود این تیپ را سازمان‌دهی کرد و در اثنای جنگ، استعداد آن را تا سطح لشکر ارتقا داد و آن را به یکی از مانوری‌ترین یگان‌های دفاع مقدس تبدیل کرد.

شهید کاظمی پس از پایان جنگ تحمیلی در سال ۱۳۷۲ برای حفظ دستاورد‌های انقلاب به فرماندهی «قرارگاه حمزه» در شمال‌غرب کشور منصوب شد. پس از خدمت در قرارگاه حمزه در سال ۱۳۷۹ به سِمَت فرماندهی نیروی هوایی سپاه منصوب شد و پنج سال نیز در این نیرو خدمت کرد. در این مدت هم «نهسا» (نیروی هوایی سپاه پاسداران) را از نظر سازمان، ساختار، سازمان‌دهی و سازمان موشکی تا حد بسیار زیادی ارتقا داد.

آخرین حکم مسئولیت شهید کاظمی، فرماندهی نیروی زمینی سپاه بود که روز ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به وی تفویض شد.
شهید کاظمی در دوران فعالیتش سه نشان فتح دریافت کرد و روز ۱۹ دی سال ۱۳۸۴ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی ارومیه به شهادت رسید.

از آنجا که امروز (۱۹ دی) سالروز شهادت شهید «احمد کاظمی» در سانحه هوایی سقوط هواپیما در سال ۱۳۸۴ است، نشریه خط حزب‌الله که به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر می‌شود، در شماره ۳۲۲ خود با عنوان «دانشمندان سربلند ایران» بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را درمورد شهید «احمد کاظمی» در دوران دفاع مقدس و خصائص یک سرباز بسیجی منتشر کرد.

توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقتدار شهید «احمد کاظمی»

«بسیج مظهر ارزش‌های فعال و زنده یک جوان مؤمن است. یکی از آن‌ها هم انضباط است. اینکه شما می‌شنیدید که در جنگ می‌گفتند که «بسیجی بی‌ترمز است»، این حرف یک معنای دیگری داشت. این‌ها عاشق شهادت بودند و پای بر زمین می‎کوبیدند.

همین شهید عزیزمان «احمد کاظمی» را من در جبهه دیده بودم. چنان اقتداری داشت که وقتی که اشاره می‌کرد، بسیجی‌ها به حرف او گوش می‎کردند.

اینطور نیست که اگر فردی بسیجی عاشق است، مجاز باشد بر خلاف حرف فرمانده‌اش و خلاف انضباط سازمانی و انضباط عملی در محیط زندگی یک حرکتی بکند که ناشی از بی‌انضباطی باشد.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار