دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حلاوت یک دیدار مجازی

مردم قم در سالروز قیام ۱۹ دی در حال و هوای ایام فاطمیه دوم و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بار دیگر دیداری پرشور و حماسی را با رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم کریمه اهل بیت (س) رقم زدند.
کد خبر: ۴۹۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۵ - 10January 2022

حلاوت یک دیدار مجازیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مردم قم در سالروز قیام ۱۹ دی در حال و هوای ایام فاطمیه دوم و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بار دیگر دیداری پرشور و حماسی را این بار از بستر فضای مجازی با رهبر معظم انقلاب اسلامی رقم زدند.

۱۹ دی امسال نیز برگ پر افتخار دیگری را در تاریخ قم، خاستگاه و پایتخت انقلاب رقم زد. دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی که البته پس از دیدار حضوری ۱۸ دی سال ۱۳۹۸ بدلیل استمرار محدودیت‌های کرونایی این بار به صورت تصویری برگزار شد.

قشر‌های مختلف مردم، کارکنان ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف از نخستین ساعات بامداد دیروز، خود را به شبستان امام خمینی (ره) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) رسانده بودند تا به عشق اینکه حضرت آقا حضور حداکثری‌شان را می‌بینند، در شبستان حاضر شوند.

دقایقی به ساعت ۱۰ صبح نمانده بود که انتظار به سر رسید و جمال نورانی حضرت آقا نمایان و فریاد‌های ابراز احساسات عاشقان ولایت بلند شد، پس از آن، تلاوت دلشنین قرآن، مرثیه سرایی و اجرای سرود دسته جمعی مقدمه‌ای برای استقبال از کلام دلنشین رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

سخنرانی راس ساعت ۱۰ و ربع آغاز شد و حدود یک ساعتی به طول انجامید. محور فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نکاتی درباره اهمیت غیرت دینی، خطر حساسیت زدایی نسبت به اصول و مبانی انقلاب، حفظ وحدت و انسجام جامعه، تقویت امید و چشم انداز برای آینده، خطا‌های راهبردی آمریکا در جنایاتی مثل ترور سردار شهید سلیمانی، مکتوم نماندن موفقیت‌های جمهوری اسلامی و مردمی بودن مسئولان و... بود.

در فرصت قبل از آغاز سخنرانی نظرات تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس را درباره دیدار جویا شدیم؛ اصغر افسری جانباز ۷۰ درصد که دو پا ندارد، گویی دوباره جان گرفته است، حضورش در این دیدار را از لحظات مسرت بخش زندگی خود می‌داند.

حجت الاسلام رحمت‌الله نوری جانباز ۳۵ درصد نیز عنوان می‌کند که جان و دلش با این دیدار، از عاطفه و عشق سرشار می‌شود.

حبیب‌الله معصوم، آزاده و جانباز دفاع مقدس نیز دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی را همچون چشمه جوشانی بر می‌شمرد که کام تشنه عاشق تشنه لب را سیراب می‌نماید.

حضرت آقا یک بار در ابتدای سخن و یک بار هم در انتها، سلام خویش را نسبت به مردم قم ابلاغ فرمودند و البته سخنان ایشان نیز با سلام بر کریمه اهل بیت (س) حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شد.

این دیدار نیز به پایان رسید، اما جمعیت قمیون انقلابی و ولایتمدار، همچنان در انتظار وعده‌های عاشقی نیمه شب زمستانی و سرد نوزدهم دی سال بعد برای عزیمت به حسینیه امام خمینی (ره) و جلوس در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند تا جرعه‌ای از آن دیدار حضوری، جان شان را تازه کند.

گزارش از ابوالفضل بمانی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار