استاندار قم:

حماسه ایثار و شهادت بخش تاثیرگذار فرهنگ جامعه محسوب می‌شود

«شاهچراغی» گفت: فرهنگ جامعه بخش‌هایی مختلفی را در بر می‌گیرد و موضوع ایثار و شهادت از عناصر مهم و تاثیرگذار آن محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۹۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ - 09January 2022

حماسه ایثار و شهادت بخش مهمی از فرهنگ جامعه محسوب می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «سید محمدتقی شاهچراغی» استاندار قم عصر امروز در نشست خبری تشریح دستاورد‌های سیزدهمین سفر دولت سیزدهم به قم اظهار داشت: چهار روز قبل از سفر اخیر تیمی از طرف هیات دولت برای بررسی پروژه‌های نیمه تمام و اولویت دار در استان قم حضور یافتند و قبل از آن جلساتی در تهران با حضور مسوولان استانی برگزار شد.

وی افزود: سفر اخیر رییس جمهور به قم ۱۵۸ مصوبه به همراه داشت که ۱۴۱ مصوبه از این بین منحصر به استان قم بود و هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه اعتباری که برای دو سال آینده جدول شده است.

استاندار قم با اشاره به مباحث و مسائل فرهنگی قم و شکل گیری قرارگاه ۱۹ دی از چند سال گذشته، اظهار داشت: تلاش این قرارگاه این است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از مشارکت‌های مردمی بهره ببرد و برای این منظور نیز در حال ایجاد یک هماهنگی و همدلی در بین نهاد‌های دولتی، گروه‌های مردم نهاد و موسسات تخصصی برای بهبود وضعیت طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و فقر هستیم.

شاهچراغی با بیان اینکه رویکرد ما در بحث فرهنگ ایجابی و مشارکت مردم است، افزود: برای بهبود وضعیت فرهنگی قم مبحث محله محوری در حدود ۲۰ محله شهر قم برای احصاء مشکلات و آسیب‌ها و ارائه راهکار‌ها از چند سال گذشته فعال شده است.

وی تاکید کرد: حماسه ایثار و شهادت بخش مهم و تاثیرگذار فرهنگ جامعه است و بخصوص مطالعه وصیتنامه‌های شهدا از مهمترین حوزه‌های کاری در بخش فرهنگ محسوب می‌شود.

وی اهمیت تفکر و نگاه جهادی در بین مسوولان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مدیرانی که روحیه جهادی ندارند جایی در بین مسوولیت‌های استانی ندارند و باید جای خود را به مدیران جهادی بدهند. گروه‌های جهادی قم طی سال‌های گذشته در سیل و زلزله‌های شهر‌های مختلف عملکرد درخشانی داشتند.

شاهچراغی با اشاره به دیدار تصویری امروز جمعی از مردم قم با مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز تاریخی ۱۹ دی، بیان کرد: حضور مسوولان در بین مردم یکی از نکات مهمی بود که مقام معظم رهبری در سخنان امروز بر آن تاکید داشتند.

وی ادامه داد: تاکید بر حل مشکلات جامعه توسط دولت با حضور و مشارکت مردم، پاسخگویی مسوولان به مردم، امیدآفرینی با نگاه به آینده و تلاش بیشتر و عمل به وعده‌های داده شده، از مباحث مهم دیگری بود که مقام معظم رهبری امروز بر آن‌ها تاکید کردند.

استاندار قم همچنین با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدا در سال آینده گفت: اقدامات موثری تاکنون صورت گرفته و ان شاءالله با تغییر و تحولات جدید، شاهد شتاب بیشتری در فعالیت‌ها باشیم.

در این نشست، کتاب ۴۰ سال حیات انقلابی هنرمند جهادگر زنده یاد «سید محمد ساجدی» از سوی هیات هنر و رسانه استان، به استاندار قم اهدا شد؛ رهبر معظم انقلاب، در تقریظ بر هدیه‌ای به خانواده زنده یاد «ساجدی»، از این هنرمند جهادگر به نیکی یاد کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها