سردار غیاثی عنوان کرد؛

شرکت‌کنندگان در دوره‌های طرح ولایت باید همچون عمار و مالک، دارای بصیرت و استقامت باشند

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) گفت: دوره‌های طرح ولایت، اردوگاهی است برای مقابله با جنگ نرم دشمن و باید از خداوند بخواهیم که بصیرتی عمار گونه و استقامتی همچون مالک به ما عطا بفرماید.
کد خبر: ۴۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ - 24July 2015

شرکت‌کنندگان در دوره‌های طرح ولایت باید همچون عمار و مالک، دارای بصیرت و استقامت باشند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، سردار "سید هاشم غیاثی" جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) در جلسه صمیمی که با حضور شرکتکنندگان در طرح ولایت استان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شده بود، با اشاره به وظیفه سپاه در قبال انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه سپاه در قانون اساسی حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی است. انقلاب، بهآسانی به دست نیامده و در این راه هزینههای زیادی داده است.

سردار غیاثی خطاب به دانشجویان، اظهار داشت: شما بهعنوان خواص و نخبگان همواره باید شرایط را رصد کنید. ما امروز در جنگ نرم، با دشمن در حال نبرد و رویارویی هستیم. من به شما اطمینان میدهم که شرایط جنگ نرم همان قداست هشت سال دفاع مقدس را دارد. در جنگ سخت شهادت و اسارت و جانبازی داریم؛ اما در جنگ نرم غفلت، باعث انحراف از دین خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: در جنگ سخت دشمن سعی در نفوذ به سنگرهای مرزی و انهدام آنها را دارد؛ اما در جنگ نرم سنگرهای معنوی را هدف میگیرد. امروز خاکریزها در دانشگاهها و مدارس و حتی پیادهروهای ما زدهشده است و اگر امروز شرایط جامعه را بدینصورت میبینید به خاطر این است که ما نتوانستیم بهدرستی به وظایف خود عمل کنیم.

غیاثی افزود: دشمن تلاش دارد فرصتهای ما را به تهدید تبدیل کند. نرمافزارهای تلفن همراه که توسط اسرائیل ساختهشده و امروزه در دسترس جوانان قرارگرفته، اگر مدیریت نشود در آیندهای نهچندان دور، میتواند تهدید باشد و اثرات مخربی بر جای خواهد گذاشت. بایستی در دانشگاه در حوزههای ایجابی و سلبی، با توجه به شرایط موجود برنامهریزی دقیق و حسابشدهای داشته باشیم.

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) با دادن تذکری جدی در مورد وضعیت دانشگاهها، تأکید کرد: امروز اتاق فکر عناصر رادیکال تلاش دارد که فرصتها را به تهدید علیه ما تبدیل کند و ما اگر بصیرت لازم را نداشته باشیم، تشخیص شبهات فکری که متأسفانه کم هم نیستند مشکلساز خواهد بود. امروز متأسفانه دانشگاهها دارد به خانه احزاب تبدیل میشود.

وی تصریح کرد: ما امسال انتخابات را در پیش داریم. انتخابات یک فرصت است. در موضوع انتخابات باید تلاش کنیم که مبانی رهبری را تبیین کنیم.

وی در مورد کنسرتهای دانشگاهی گفت: در بعضی از شهرها کنسرت و جشنها به دانشگاهها کشیده شده است. ما بهجای اینکه در دانشگاه به علم بپردازیم توجهمان را به کنسرتها و تئاترها و از این قبیل برنامهها معطوف کردهایم.

غیاثی گفت: اگر یک بسیجی در موضوع امربهمعروف و نهی از منکر بیتفاوت باشد بسیجی نیست. برای احیای فریضههای دینی هر فرد باید عکسالعمل بهموقع از خود نشان دهد.

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در قانون ضمن حمایت از آمران به معروف به بسیج مأموریت میدهد که میتواند تذکر لسانی را انجام دهد و دستگاه قضایی موظف است که از آنها حمایت کند که اگر در جامعهای منکرات افزایش یافت قطعاً دگرگونی ارزشها اتفاق میافتد و مانند کربلا، باطل جای حق را خواهد گرفت و ما باید در این زمینه پیشبینیهای لازم را داشته باشیم.

وی افزود: رهبری به بسیجیها فرمودند که تلاش کنید که معرفت خود را بالا ببرید. ایشان فرمودند برای بالا بردن معرفت راههایی وجود دارد که یکی مأنوس بودن با قرآن و دیگر توجه به نوشتههای شهید مطهری است. در این دورهها باید عوامل مؤثر در شخصیتهای معاصر مثل شهید مطهری را بررسی کنیم. امروز دشمن به این نتیجه رسیده که تا زمانی که قرآن در بین مسلمانان است سلطه گری ناممکن خواهد بود. ما معتقدیم که قرآن یک مجموعه کاملی است برای هدایت بشریت و خداینکرده نباید قرآن در بین افراد مدعی انقلاب محجور بماند.

وی با تأکید بر اینکه امروز ترس دشمن از قرآن است، افزود: مأنوس بودن با قرآن مستلزم برنامهریزی است. اگر امروز به آن بیتوجهی کنیم باید پاسخگوی اعمال خود باشیم.

غیاثی با اشاره به دوره طرح ولایت گفت: دورههای طرح ولایت، اردوگاهی است برای مقابله با جنگ نرم دشمن، و باید از خداوند بخواهیم که بصیرتی عمار گونه و استقامتی همچون مالک به ما عطا بفرماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها