موافقت حزب‌الله لبنان با مشارکت در گفت‌وگوی ملی لبنان

جنبش حزب‌الله با تأکید بر لزوم ادامه گفت‌وگو، از شرکت در گفت‌وگوی ملی این کشور استقبال کرد.
کد خبر: ۵۰۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ - 11January 2022

موافقت حزب الله با مشارکت در گفت‌وگوی ملی لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش حزب الله لبنان امروز (سه‌شنبه) موافقت خود را با مشارکت در گفت‌وگوی ملی این کشور اعلام کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «محمد رعد» رئیس فراکسیون پارلمای «الوفاء للمقاومه» (وفاداری به مقاومت) گزارش داد که «موضع ما، تأیید کننده دعوت برای گفت‌وگو است».

رعد تأکید کرد که حزب الله موافق است که در این گفت‌وگو شرکت کند و «تأکید کردیم که کشور در زمان سختی و محدودیت، نیاز بیشتری دارد که گفت‌وگو را قطع نکند».

وی همچنین گفت که «ما، صاحبان این کشور هستیم. ما به عنوان مردم لبنان، آن را خواهیم ساخت».

در همین ارتباط، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان اوایل دی ماه جاری خواستار گفت‌وگوی ملی فوری به منظور حصول توافق درباره سه مسئله و تصویب آن اعم از تمرکززدایی اداری و مالی گسترده، استراتژی دفاعی برای حمایت از لبنان و طرح بهبود مالی و اقتصادی شد

وی با تأکید بر بر ضرورت برگزاری نشست کابینه در سریع‌ترین زمان ممکن، این سؤال را مطرح کرد که با چه منطق و قانونی جلسات کابینه تعطیل و فعالیت آن به دلیل مسئله‌ای که اختلافات اساسی نیست، متوقف می‌شود؟.

از ۱۳ اکتبر گذشته پس از اصرار دو وزیر وابسته به جنبش حزب‌الله و جنبش أمل برای بررسی پرونده تحقیقات انفجار بندر بیروت و برکناری قاضی «طارق البیطار»، جلسات کابینه به حالت تعلیق درآمده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار