امام جمعه لالی:

قیام مردم لالی در ۲۱ دی ۵۷ باید در تقویم ملی ثبت شود

حجت‌الاسلام گرمسیری گفت: خواسته مردم لالی و خانواده شهدا این است که ۲۱ دی ماه در روز شمار انقلاب یا در تقویم رسمی کشور به نام شهرستان لالی ثبت شود هر چند در این راستا اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست.
کد خبر: ۵۰۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ - 11January 2022

قیام مردم لالی در 21 دی 57 باید در تقویم ملی ثبت شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، حجت السلام «محمد گرمسیری» امام جمعه لالی امروز در آیین گرامیداشت سالروز قیام ۲۱ دی ماه سال ۵۷ مردم لالی در مسجدالنبی این شهر اظهار داشت: این واقعه تاریخی در منطقه ای که در آن زمان یک مرکز بخش بود و جمعیتی عشایری و کمتر از سه هزار نفر داشت رخ داد لذا همانند قیام سایر مناطق کشور علیه رژیم پهلوی ظرفیت ثبت در تقویم رسمی کشور را دارد.

وی افزود: خواسته مردم لالی و خانواده شهدا این است که ۲۱ دی ماه در روز شمار انقلاب یا در تقویم رسمی کشور به نام شهرستان لالی ثبت شود هر چند در این راستا اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست.

امام جمعه لالی از مسئولان و متولیان ذیربط در این زمینه خواست برای ثبت ۲۱ دی ماه به نام شهرستان لالی در تقویم کشور تلاش کنند.

حجت الاسلام گرمسیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم این شهرستان هر ساله با برپایی مجلس بزرگداشتی یاد و خاطره شهدای انقلاب و نیز شهدای قیام ۲۱ دی ماه لالی را گرامی می دارند.

وی متذکر شد: یاد وخاطره همه شهدا به ویژه شهدای دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس همواره باید گرامی داشته شود.

۲۱ دی ماه سال ۵۷ مردم لالی با قیام علیه رژیم پهلوی در مرکز این شهر تجمع اعتراض آمیزی برپا کردند. در قیام مردم لالی علیه رژیم پهلوی در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۵۷ سه نفر به نام های «چنگیز، اسکندر و خیبر حاجی پور» به شهادت رسیده و تعدادی نیز مجروح شدند.

شهرستان بختیاری نشین لالی که در سال 57 تنها یک بخش از شهر مسجدسلیمان بود در شمال شرقی استان خوزستان قرار دارد که شهدای زیادی را به خصوص از جامعه عشایری تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار