دیدار چهره به چهره بازرس ویژه قوه قضاییه با مردم

جهانگیر امروز با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مستقیم به درخواست‌های مراجعان پاسخ داد.
کد خبر: ۵۰۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ - 12January 2022

دیدار چهره به چهره بازرس ویژه قوه قضاییه با مردمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه صبح امروز در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با مراجعان و کارشناسان این مرکز گفت‌وگو کرد.

مردمی که از استان‌های مختلف کشور صبح اول وقت در این مرکز برای حل مشکل قضایی خود آمده بودند با حضور معاون قوه قضاییه امیدوار شدند.

جهانگیر و علی اصغر رفاهی رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به طور موردی با مراجعان صحبت و دستورات لازم برای بررسی پرونده‌های آن‌ها را صادر کرد.

به گفته یکی از کارشناسان این مرکز، روزانه به طور متوسط ٣٠٠ پرونده به مرکز ارتباطات مردمی ارجاع می‌شود.

جهانگیر در حاشیه این بازدید، با چند مراجعه‌کننده به تفصیل گفت‌وگو کرد. یکی از مراجعان، پرونده‌ای به اتهام قاچاق دارو با صدور قرار ١۶ میلیارد تومانی داشت که بعد از گذشت ماه‌ها همچنان در مرحله تحقیقات دادسرا قرار دارد.

این فرد تقاضای تعیین تکلیف پرونده را داشت که معاون قوه قضاییه بعد از شنیدن اظهارات او دستور داد تا شعبه بازپرسی درخصوص علت اطاله دادرسی و عدم صدور قرار نهایی همچنین عدم پاسخگویی به مراجع قانونی توضیح دهد.

موضوع دیگر مربوط به تخلفات و پرونده‌هایی در استان سمنان بود که معاون قوه قضاییه دستور بررسی فوری این پرونده‌ها و اعزام تیم ویژه به استان سمنان را صادر کرد.

مراجعه‌کنندگانی از استان آذربایجان شرقی درباره موضوع عدم اجرای حکم قطعی یک شرکت تعاونی مسکن شکواییه خود را به معاون قوه قضاییه مطرح کردند و درخواست اجرای حکم را داشتند و جهانگیر بعد از شنیدن شرح تفصیلی ماجرا و تماس تلفنی با موسی خلیل‌اللهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی و توضیحات وی در این خصوص، دستور تهیه گزارش مجدد از سوی استان مربوطه با توجه به مستندات قانونی را صادر کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار