پاسخگویی ۱۰۰ درصدی بنیاد شهید در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس گزارش‌های سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، به همه درخواست‌های ارائه شده با میانگین زمانی هفت روز پاسخ گفته است.
کد خبر: ۵۰۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ - 12January 2022

پاسخگویی ۱۰۰ درصدی بنیاد شهید در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعاتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بر اساس گزارش سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، بنیاد شهید و امور ایثارگران به ۲۱ درخواست مطرح شده در سال جاری با میانگین زمانی هفت روز پاسخ گفته و بدین ترتیب از جمله دستگاه‌های برتر پاسخگو در این سامانه بوده است.

سازمان اقتصادی کوثر، سازمان مجتمع‌های فرهنگی و سیاحتی کوثر و سازمان اموال و املاک کوثر نیز از جمله سازمان‌های تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که به این سامانه پیوسته‌اند.

قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در شش فصل ۲۳ ماده‌ای، سه آیین‌نامه اجرایی و ۹ شیوه‌نامه موضوعی شرایط را برای پاسخگویی و دسترسی به اطلاعات مؤسسات مشمول فراهم کرده است.

در این سامانه گزارش وضعیت پاسخگویی، برترین مؤسسات، گزارش جامع درخواست‌های مردمی، قانون، آیین‌نامه‌های اجرایی، شیوه‌نامه‌های موضوعی، گزارشات عملکرد دستگاه عمومی و... برای عموم مردم در صفحه اصلی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات قابل دسترسی است.

مؤسسات عمومی علاوه بر پاسخگویی در سامانه، تعداد قابل توجهی از بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین و مقررات مرتبط را برای دسترسی مردم در این سامانه برای عموم منتشر کرده‌اند. مردم می‌توانند با مراجعه به بخش اسناد منتشر شده در این سامانه به هزاران سند که از سوی دستگاه‌ها انتشار یافته دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار