به مناسبت سالروز ولادت سردار شهید حاج احمد کاظمی؛

روسفید درگاه الهی ۵۷ ساله شد

خوش نام است و "گمنام"! شهید کاظمی را می‌گویم... سردار شهید حاج احمد کاظمی، کسی که گرمای وجودش، سرمای بی کسیِ خرمشهر سوزان را گرم کرد! حدوداً 20 سال قبل از پیروزی انقلاب بود که دوم مرداد ماه، مزین به ولادتش شد.
کد خبر: ۵۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ - 24July 2015

روسفید درگاه الهی ۵۷ ساله شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، میم عاکف (m__akef) در صفحه اینستاگرام خود عکسی از سالروز ولادت 57 سالگی سردار شهید حاج احمد کاظمی که از مزار این شهید گرفته شده است را منتشر کرد.

سردار شهید حاج احمد کاظمی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت کننده در جنگ ایران و عراق بود.

او دوران جوانی خود را با حضور در جبهههای نبرد از کردستان تا جبهههای جنوب در سِمتهایی همچون دو سال فرماندهی جبهه فیاضیه آبادان، شش سال فرماندهی لشکر ۸ نجف و پس از دوران دفاع مقدس نیز یک سال فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین(ع)، هفت سال فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا و قرارگاه رمضان و پنج سال فرماندهی نیروی هوایی سپاه را بر عهده داشت.

حضور مستقیم در خط مقدم جبهه باعث شد از ناحیه پا، دست، و کمر بارها مجروح گردیده و یک بار نیز انگشت دستش قطع شود.

در طی این سالها به تحصیل نیز پرداخت و مدرک کارشناسی خود را در رشته جغرافیا و کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت دفاعی گذراند و موفق شد دانشجوی دکتری در رشته دفاع ملی گردد. به علت کفایت و شجاعت آیتالله خامنهای ۳ مدال فتح به وی اعطا نمود. وی در اواسط سال ۱۳۸۴ از سوی فرمانده کل سپاه، به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شد.

سردار حاج احمد کاظمی در ۱۹ دی سال ۱۳۸۴ در سانحه هوایی سقوط هواپیمای فالکن در نزدیکی ارومیه به شهادت رسید.

در کنار عکس منتشر شده، متنی در توصیف شخصیت والای این شهید بزرگوار نیز نوشته شده است که در ادامه میخوانید.

بی گمان مثل او بودن سخت است اما محال نیست!

خوش نام است و "گمنام"! شهید کاظمی را میگویم... سردار شهید حاج احمد کاظمی، کسی که گرمای وجودش، سرمای بی کسیِ خرمشهر سوزان را گرم کرد! حدوداً 20 سال قبل از پیروزی انقلاب بود که دوم مرداد ماه، مزین به ولادتش شد.

حاج احمد تولدت مبارک.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار