در جدیدترین مواضع مطرح شد؛

واکنش «صدر» به حکم دادگاه فدرال/ تأکید بر تشکیل دولت «اکثریت ملی»

رهبر جریان صدر عراق در جدیدترین مواضع خود به حکم اخیر دادگاه فدرال مبنی بر تعلیق موقت فعالیت‌های هیئت رئیسه پارلمان واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۰۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ - 14January 2022

واکنش «صدر» به حکم دادگاه فدرال/ تأکید بر تشکیل دولت «اکثریت ملی»به گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در جدیدترین مواضع خود به حکم اخیر دادگاه فدرال مبنی بر تعلیق موقت فعالیت‌های هیئت رئیسه پارلمان واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: اگر این حکم به دور از فشار‌های این و آن بوده باشد، نخستین گام در مسیر ایجاد اپوزیسیون درون پارلمانی است. صدر با اشاره به حکم دادگاه فدرال آن را گام نخست در مسیر تشکیل اپوزیسیون درون پارلمان و نشان‌دهنده خودداری مخالفان از استفاده از خشونت در روند تشکیل دولت اکثریت ملی دانست.

رهبر جریان صدر گفت که امیدوار است که این اپوزیسیون برای تأمین منافع ملی تلاش کند و مهلت‌های قانونی برای تشکیل دولت را رعایت کند. صدر تأکید کرد که دولت و اپوزیسیون درون پارلمان باید برای نجات عراق از چنگ اشغالگران و کسانی که در پی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، تلاش کنند.

گفتنی است، دادگاه فدرال عراق روز پنجشنبه طی حکمی فعالیت‌های هیئت رئیسه منتخب پارلمان را موقتاً تعلیق کرد. این حکم پس از آن صادر شد که پیشتر هیئت هماهنگی شیعیان عراق انتخاب محمد الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان را غیرقانونی اعلام و به دادگاه فدرال شکایت کرده بودند.

در حکم دادگاه فدرال آمده است که حکم تعلیق موقت فعالیت‌های هیئت رئیسه منتخب پارلمان به‌دلیل نقض برخی مفاد قانون اساسی و تخلف از آئین‌نامه داخلی صادر شده است. روز گذشته باسم الکنانی، تحلیلگر عراقی گفته بود: اتفاقات جلسه اول پارلمان نقض صریح قانون اساسی بود. همه اتفاقات از پیش برنامه ریزی شده بود. جریان صدر به همراه دیگر فراکسیون‌ها برای حذف هیئت هماهنگی شیعی از فرایند سیاسی تلاش کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها