در نشریه خط حزب‌الله مطرح شد؛

شهید سلیمانی با هوشمندی خود استعمار را تضعیف کرد

با پیوستگی مقاومت اسلامی در کشور‌های اسلامی، قدرت اسلامی در عرصه جهانی نمود پیدا می‌کند و اگر ظرفیت کشور‌های اسلامی با هم جمع شوند، می‌توانند نشان دهند که «عزت الهی» یعنی چه و این کار، قدرت تمدن عظیم اسلامی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۵۰۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ - 15January 2022

شهید سلیمانی با هوشمندی خود استعمار را ضعیف کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در حافظه تاریخی ملت ایران «دی ماه» یکی از مهم‌ترین زمان‌هایی است که برای هر کدام ملت ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.

بامداد روز ۱۳ دی ۱۳۹۸ آن روزی بود که در فرودگاه بغداد حادثه‌ای به وقوع پیوست که داغ آن تا ابد نه تنها بر دل ایرانیان که بر دل جامعه اسلامی خواهد ماند. در این روز حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده حشدالشعبی عراق و همراهان خود به شهادت رسید.

هنگامی که از جنبه احساسی قضیه فاصله بگیریم و دید خود را به وسعت جامعه اسلامی گسترش دهیم، می‌بینیم که خون هر کدام از شهدای مقاومت اسلامی و در رأس آن‌ها حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، عماد مغنیه، جهاد مغنیه، شیخ نمر، سید مصطفی بدرالدین و... خونی تازه به رگ‌های این جوان می‌بخشد. لازم است که جوانانی به شهادت برسند تا این جریان قدرتمندتر از گذشته به مسیر خود ادامه دهد حتی تک تک ما باید جانمان را پای مقاومت اسلامی بگذاریم تا این عَلم بر زمین نیفتد.

اگرچه هرکدام این حوادث داغی بر دل هر کدام ما می‌گذارد که هیچ چیز نمی‌تواند جای خالی آن را پر کند اما در عوض جرئتی به ما می‌بخشد که بوسیله آن می‌توانیم جامعه را برای ظهور حضرت مهدی (عج) آماده کنیم. همان کسی که حجت خدا روی زمین و فرمانده اصلی مقاومت اسلامی است.

نشریه خط حزب‌الله که هر هفته به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر می‌شود، به انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با مسائل اساسی جامعه اسلامی می‌پردازد.

خط حزب‌الله در شماره پیشین خود در ستون «یادداشت هفته» به تحلیل هم‌سویی بعد ملی و فراملی آرمان‌های انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های شهید سلیمانی پرداخته است.

مشکل نظام سلطه با استقلال‌طلبی جوامع دیگر است

تجربه ثابت کرده است که حتی اگر در ایران نظامی به جز نظام اسلامی سرکار باشد که بخواهد جلوی دولت‌هایی مانند آمریکا بایستد و مستقل باشد، باز هم کاخ سفید با ایران مشکل دارد، چون می‌خواهد مستقل باشد و نظام سلطه نمی‌تواند این رویه را تحمل کند. برای مثال تجربه دولت دکتر مصدق که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سرکار بود، گواه این قضیه بود. دکتر مصدق ارادت بسیاری به آمریکا داشت، اما چون می‎‌خواست مستقل عمل کند، کسی که علیه او کودتا کرد، نه تنها یک فرد انگلیسی که یک فرد آمریکایی بود.
استعمارگران می‎خواهند روحیه مسلمانان را تضعیف کنند تا آن‌ها را از اجرای احکام اسلامی بازبدارند و روحیه اسلام‌خواهی را از آن‌ها جدا کنند تا در نتیجه آن مسلمانان را تحقیر کنند.

«استقلال»، بنیادی‌ترین مؤلفه انقلاب اسلامی

بنیادی‌ترین مؤلفه انقلاب اسلامی «استقلال» است که ریشه در نظام اندیشه‌ای و هویتی ملت ایران دارد.
با تحولی که امام خمینی (ره) در ادبیات سیاسی ایجاد کرد، جرئت را به جوامع اسلامی تزریق کرد و با شناساندن اصول اسلامی و مفهوم «توحید»، «کرامت انسانی»، «عدالت» و دیگر اصول مؤثر بر حیات اجتماعی و سیاسی نظام اسلامی، مسیر جدیدی را برای جوامع و ملل اسلامی باز کرد.

مسلمانان عالم، عمق استراتژیک انقلاب اسلامی

عمق استراتژیک انقلاب اسلامی، مسلمانان عالم هستند که شهید «قاسم سلیمانی» با بسیج کردن گروه‌های اسلامی و ائتلاف آن‌ها یک جبهه مقاومت قدرتمند در سرتاسر منطقه ایجاد کرد و از تمرکز نیروی دشمن بر «ام‌القرای اسلامی» جلوگیری کرد.

دغدغه ظلم‌ستیزی برای رهایی جوامع جهانی و علی الخصوص جوامع اسلامی از اصول مدنظر در انقلاب اسلامی بود و در پیشبرد این مسیر شخصیت‌های بسیاری به پا خواستند که یکی از آن‌ها «حاج قاسم سلیمانی» بود.

هدف جمهوری اسلامی از حضور در منطقه یاری رساندن است نه سیطره بر آن‌ها

با نگرشی به تحولات منطقه متوجه می‌شویم که آمریکا با سلطه بر کشور‌های منطقه یک حلقه نظامی اطراف جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است و این صحیح نیست که این‌ها را نادیده بگیریم و کسانی که دغدغه امنیت ملی دارند را به توهم توطئه متهم کنیم.

حال حضور جمهوری اسلامی در کشور‌های منطقه برای یاری رساندن به مظلومان است نه آنکه بر آن کشور‌ها سیطره پیدا کنند. آن‌ها به منظور رد ظلم نظام‌های مستکبر در این مناطق حاضر می‌شوند تا مظالم را مرتفع کنند.

شهدای مدافع حرم جانشان را در راه دفاع از کشور و انقلاب فدا کردند

این صحیح نیست که در خانه بنشینیم و حواسمان تنها به مرز‌های خودمان باشد. بلکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید نگاه وسیع جغرافیای مقاومت و نگاه فرامرزی را از دست داد. نگاه وسیع فرامرزی و امتداد عمق راهبردی از واجب‌ترین کار‌های مورد نیاز در کشور است که خیلی از افراد به آن توجه نمی‌کنند.

مدافعان حرم با دشمنانی مبارزه کردند که اگر به خارج از مرز‌های کشور نمی‌رفتند، دشمنان داخل کشور می‌آمدند و ما باید در داخل با دشمنان می‌جنگیدیم. شهدای مدافع حرم جانشان را در راه دفاع از کشور و انقلاب فدا کردند به همین خاطر شهید سلیمانی و دیگر یاران او از کشور‌هایی که آزادی خواهی می‌کردند، با ورود هوشمندانه و تجهیز آن کشور‌ها استعمار را تضعیف کردند.

حتی امروز ملل مسلمان به این قضیه اعتراف هم می‌کنند که نجات آن‌ها از این مسیر حقارت‌آمیز که گرفتار آن شده‌اند، از مسیری می‌گذرد که انقلاب اسلامی آن را طراحی کرده است.

«قاسم سلیمانی»، قهرمان جوامع اسلامی و «مسیح مقاومت» برای مسیحیان

حال با پیوستگی که مقاومت اسلامی در کشور‌های اسلامی بوجود می‌آورد، قدرت اسلامی در عرصه جهانی نمود پیدا می‌کند و اگر ظرفیت کشور‌های اسلامی با هم جمع شوند، می‌توانند نشان دهند که «عزت الهی» یعنی چه و این کار تمدن عظیم اسلامی را نشان می‌دهد.

این شبکه از جبهه مقاومت و مجاهدت‌های سردار سلیمانی آغاز شد و زنده بودن انقلاب اسلامی در کشور جمهوری اسلامی ایران را به رخ همه کشید. به همین دلیل است که حاج قاسم در ایران و میان جوامع اسلامی «قهرمان» و برای مسیحیان «مسیح مقاومت» خوانده شد.

حاج قاسم با فعالیت‌های خود که در آن برای تحقق آرمان عدالت و مبارزه با تروریسم و حامیان آن‌ها از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد و در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی خوش درخشید و ادعای وطن‌پرستانی که فکر می‌کردند وطن‌پرستی از ریشه‌های دینی و اعتقادی جداست را باطل کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار