پیام مدیرکل ارشاد اصفهان به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا پیامی را منتشر کرد.
کد خبر: ۵۰۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ - 15January 2022

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز تکریم مادران وهمسران شهدابه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «رمضانعلی معتمدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا پیامی را منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

شهدا خودشان گوهر گرانبهائی شدند و درخشیدند و خانواده‌های شهدا با رفتار خود، با ایمان خود، با صبوری خود، این گوهر درخشنده را در معرض دید همه قرار دادند. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

در آستانه سیزدهم جمادی الثانی، سالروز وفات حضرت فاطمه ام البنین (ع) که به شایستگی به عنوان «روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا» نامگذاری شده است یاد آن بانوی بامعرفت و پر فضیلت و مادر فداکار را گرامی می داریم.

او که هم نشان پرافتخار همسری شهید محراب، مولای متقیان امام علی (ع) را بر سینه خود داشت و هم مادر چهار فرزند رشید بود که با دلی مالامال از محبت و عشق، فدایی ولایت و امامت شدند و در رکاب و پیشگاه مولایشان حسین بن علی (ع) با ایمـان و شجـاعت، دشت تفتیده کربلا را به زیباترین مفاهیم شهادت آراستند و عطر ایثارگری را تا همیشه درخاطره تاریخ به یادگار گذاشتند.

امروز ما نیز مفتخریم به وجود بانوان مصمم، ایثارگر و صبوری که همچون ام البنین (س) تمام هستی خود را بر سر دفاع از اسلام و ولایت به درگاه خدا ارزانی داشتند و با تشویق و ترغیب همسر و فرزندانشان برای حضور در خطوط مقدم نبرد، نقش آفرین بازسازی آن تاریخ پرشکوه شدند و بدین سان، با گذشتشان و با صبرشان، مظهر ایثار و فداکاری در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شدند و تاریخ را در حمایت از حسین زمان تکرار کردند.

افتخار نام‌گذاری سالروز وفات آن بانوی بزرگوار به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا، زمینه‌ای است برای گرامیداشت مقام و منزلت مادران و همسران بزرگوار شهدای گران‌قدری که با تأثیر از این بانوی عظیم الشان با برخورداری از ایمان، ایثار و ازخودگذشتگی در راه اسلام و حفظ و پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی، جان فرزند و همسر عزیز خویش را نثار نمودند و با افتخار به جان‌فشانی عزیزان خود در مسیر حق و حقیقت، شکیبایی و استقامت را در شهادت عزیزان خویش به‌عنوان والاترین جلوه‌های ایثار به بهترین وجه ممکن معنا و جاودانه نمودند.

اینجانب در سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) فرصت را مغتنم می‌شمارم و ضمن تکریم مقام مادران عزیز و همسران گرامی شهدای گران‌قدر و گرامیداشت شأن و منزلت آنان، از پروردگار متعال سلامت، عزت و توفیق روزافزون این بانوان والامقام را مسألت می‌نمایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار