معاون اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد؛

هم‌افزایی سازمان‌ها و مردم برای بازگشت معتادان به کانون خانواده و جامعه

توکلی‌زاده در پی بازدید از مراکز نگهداری معتادان، از اقدامات و تصمیم گیری‌ها برای حمایت از معتادان و کمک به بازگشت آن‌ها به کانون خانواده و جامعه خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 15January 2022

هم‌افزایی سازمان‌ها و مردم برای بازگشت معتادان به کانون خانواده و جامعهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، محمد امین توکلی‌زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پی بازدید روز پنجشنبه علیرضا زاکانی شهردار پایتخت و معاونین وی از مراکز نگهداری و بازپروری معتادان در مناطق جنوب و جنوب شرقی تهران، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: پس از تشکیل قرارگاه اجتماعی کشور توسط حجت‌الاسلام رئیسی و جلسه با استاندار تهران قرارگاه اجتماعی شهر تهران با ریاست شهردار تهران شکل گرفت و شاهد یک همدلی و هم افزایی مفید برای حل مشکلات مردم هستیم.

از انسجام درونی معاونین و مسئولین درون شهرداری و شورای شهر تا همدلی و هم افزایی مسئولین نهاد‌های مسئول و اثر گذار در کنار هم و مهم‌تر از همه ورود نیرو‌های مردمی و داوطلب برای پدید آوردن الگوی کارآمد و جهادی برای حل کردن مشکلات سخت، همه و همه جز برکات این جمع عزیز است.

روز پنجشنبه از صبح زود کار بازدید میدانی و پیگیری مصوبات را در مراکز ماده ۱۶ شروع کردیم از مدد سرای خاوران و مرکز بهاران تا پاتوق کوه سنگی و مرکز خاور شهر تا مرکز شهید زیادیان سپاه پاسداران و مرکز شفق سازمان بهزیستی و مرکز سروش نیروی انتظامی را بصورت جمعی و با حضور اعضا قرارگاه بازدید کردیم.

این کار باعث شد با واقع بینی مشکلات را درک کنیم و از زبان خود طراحان و اداره کنندگان راهکار‌ها را بشنویم و بدون تشریفات مطول اداری، در همان جلسه تصمیم گیری کنیم و با حضور تمام تصمیم گیران کنار هم و صمیمیت و همدلی شکل گرفته در یک بازدید میدانی قریب ۸ ساعته بتوانیم یک تصور واقعی از مراکز ترک و باز توانی و اجتماعی سازی و… داشته باشیم.

ان شاءالله با این اقدام ارزشمند که واقعاً با خضوع و همکاری همه مسئولین دستگاه‌ها فراهم شده است، بتوانیم مشکلات افراد معتاد متجاهر را خوب بشناسیم و برای برون رفت آن‌ها از این بحران پیچیده و چند بعدی در کنار آن‌ها و خانواده‌هایشان باشیم.

استفاده از تجربیات افرادی که بسیاری از روش‌ها را تجربه کرده‌اند و صاحب نظر شده‌اند، در این بازدید‌ها بسیار مفید است تا بتوانیم بهترین روش را انتخاب کنیم.

در کنار این تلاش‌ها جلسات با گروه‌های مردمی، خیرین و کار آفرین‌ها در سازمان اجتماعی شکل گرفته است و ادامه دارد تا به موازات طی شدن مراحل نجات افراد معتاد از دست قاچاقچیان مواد مخدر و کمک به آن‌ها برای ترک، حمایت‌های اجتماعی نیز برای خانواده‌ها فراهم شود و با حمایت خانواده‌ها و مردم دلسوزمان امکان بازگشت به جامعه برای عزیزان این خانواده‌ها به وجود بیاید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها