نماینده مردم در مجلس:

مجلس بر توافق ۲۵ ساله نظارت مستقیم و مستمر دارد

حیدری با اشاره به آغاز سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین، از نظارت مستمر و دائم مجلس شورای اسلامی بر روند پیشرفت پروژه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ - 15January 2022

مجلس بر توافق ۲۵ ساله نظارت مستقیم و مستمر دارد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به قدرت چین و نقش آفرینی در تحولات جهانی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی نیز دارای ظرفیت‌های بالایی است؛ هرچند طی ۴۰ سال گذشته تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه امریکا بوده است.

وی هم پیمانی با چین و روسیه را اتفاقی خوب در روابط این دو کشورِ نقش آفرین و قدرت‌مند دانست و افزود: پیمان ۲۵ ساله در حوزه‌های اقتصادی بسیار ارزشمند و موثر است و قطعا ملاحظات اقتصادی و شأن دو کشور در آن رعایت شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های چین توافق را اجرایی کرده و این امر موجب پیشرفت و توسعه در دو کشور خواهد بود.

 نماینده مجلس افزود: کارگروه‌های مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و... تشکیل شده که دائما فعال بوده و تحت نظر ستاد کارآمد و توانمندی پیش می‌رود و مورد به موردِ بند‌های قراردادِ توافق ۲۵ ساله را اجرا کرده و راستی آزمایی در حوزه اجرا را در نظر دارد.

حیدری همچنین تاکید کرد دو کشور بر میزان پیشرفت پروژه‌ها نظارت خواهند داشت و مجلس شورای اسلامی نیز قبل از انعقاد تفاهم نامه ملاحظاتی داشت که ناظر بر منافع ملی بود.

با نشست‌های مختلفِ دیپلماسی و ستادی، دغدغه‌های مجلس مرتفع شد و امروز جای نگرانی نیست. شایعاتی نیز شکل گرفت که بیشتر متاثر از رسانه‌های غربی بود، چون آن‌ها نگرانِ این پیمان طولانی مدت در شرایط تحریمی بوده اند.

وی اطمینان داد هیچ جای نگرانی نیست و منافع کشورمان در قالب این پیمان نهفته است که تمام اثرات آن در رابطه با کشور‌های دیگری نیز ظهور و بروز خواهد یافت.

حیدری از نظارت مستقیم و مستمر مجلس خبر داد و گفت: کمیسیون امنیت ملی نیز این موضوع را با اهمیت می‌داند و در گذشته نیز از دستگاه‌های دیپلماسی و اقتصادی افرادی را دعوت کرده تا دغدغه‌ها را مرتفع کنند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد دستگاه‌های مجری باید میزان پیشرفت را مرتبا گزارش و بررسی‌های میدانی را ارائه دهند.

حیدری گفت: هر شش ماه یکبار باید گزارش پیشرفت کار ارائه گردد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار