مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان:

نهمین دوره طرح «لشکر فرشتگان» برگزار می‌شود

«‌لطیفی» با اعلام برگزاری نهمین دوره پاسداشت زنان مجاهد مسلمان در قالب طرح لشکر فرشتگان گفت: دانش آموزان در این طرح خودسازی، دگرسازی، تقویت کارگروهی، مسئولیت پذیری را با هم تمرین خواهند کرد.
کد خبر: ۵۰۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴ - 15January 2022

نهمین دوره طرح «لشکر فرشتگان» برگزار می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمد لطیفی» مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعریف زن از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زنان مجاهدی ظهور کردند که تعریف زن را جهانی کرده و بن‌بست‌های بزرگ را در هم شکستند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان تصریح کرد: این زنان بزرگ توانمند می‌توانند در ساحت رشد و تهذیب، خانه سالم و خانواده متعادل، ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر و جهاد اجتماعی همواره بدرخشند.

وی افزود: در این راستا می‌بایست برای دختران این مرز و بوم به منظور بررسی ابعاد زندگانی این زنان مجاهد و سرمشق گیری از آنان برنامه ریزی کرد.

لطیفی با بیان اینکه تحلیل زندگانی بانوان مجاهد در سه بُعد مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یک بُعد می‌تواند همنشینی با این بانوان سرافراز باشد تا دانش آموزان دختر با ایجاد گفتگویی صمیمانه، از تجارب و مراحل مختلف زندگی‌شان درس گرفته و برای ترسیم نقش زنانه خود در هستی، در اجتماع و مدرسه بهره بگیرند.

وی با اشاره به بُعد دیگری که می‌تواند موجب تقویت ارتباط دانش آموزان دختر با بانوان مجاهد شود، تاکید کرد: دختران می‌توانند با آدم‌های مؤثر و یک سبک زندگی اسلامی از نزدیک بیشتر آشنا شده و آن را در زندگی خود به کار برند.

دبیر برگزاری نهمین دوره طرح لشکر فرشتگان در ادامه بُعد سوم را خودسازی، دگرسازی، تقویت کارگروهی، مسئولیت پذیری و... دانست و ابراز داشت: این سبک را نیز در لشکر فرشتگان با هم تمرین خواهند کرد.

وی با اشاره به مشخصات بانوانی که سرگذشت پژوهی آنان توسط دانش آموزان انجام می‌شود، تصریح کرد: بانوانی که در دوران انقلاب اسلامی و یا در هشت سال جنگ تحمیلی فعالیت‌های انقلابی و یا پشتیبانی انجام می‌دادند برای مثال فعالیت‌های انقلابی علیه رژیم شاه داشتند، زندانی سیاسی در زندان‌های ساواک بودند، امدادگر یا پرستار بودند، آذوقه رزمنده‌ها را تهیه می‌کردند؛ این بانوان ممکن است آزاده یا جانباز باشند و یا در این راه به شهادت رسیده باشند که با خانواده شهیده‌های معزز به گفتگو پرداخته می‌شود.

لطیفی افزود: همچنین مادران و همسران شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، امنیت، ترور، آتش نشان ها، مرزبان‌ها و... که با آگاهی نسبت به تکلیف و با حمایت‌های خود جایگاه ویژه‌ای در نقش آفرینی همسران و فرزندان خود داشتند.

وی معرفی این بانوان مجاهد به سایر دانش آموزان را از دیگر فعالیت‌های گروه‌های سرگذشت پژوهی برشمرد و خاطرنشان کرد: دانش آموزان با ابتکار و خلاقیت‌های هنرمندانه خود با استفاده از دیگر برنامه‌های انجمن اسلامی همچون مدرسه انقلاب، رسانش، یادواره مدرسه‌ای لشکر فرشتگان و هیأت انصارالمهدی (عج) مدرسه، می‌توانند نسبت به معرفی این بانوان مجاهد به سایر همکلاسی‌های خود اقدام کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان ارتباط مستمر با بانوی مجاهد را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و تصریح کرد: دانش آموزان در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دفاع مقدس، روز میلاد حضرت زهرا (س)، مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در محیط مدرسه، اعیاد ملی و مذهبی، ماه رمضان و برپایی سفره‌های افطاری ساده در منزل بانوی مجاهد، جشن تولد و قرار‌های ساده خدمت رسان همچون قرار‌هایی برای خانه تکانی منزل بانوی مجاهد نزدیک سال تحویل با این بانوی مجاهد ارتباط خواهند داشت.

وی با اشاره به تجلیل از گروه‌های سرگذشت پژوهی برتر تاکید کرد: دانش آموزان علاقمند برای مشارکت در این طرح می‌توانند به دفاتر انجمن اسلامی مدرسه تحصیل خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها