کتاب «برادر» در «میبد» رونمایی شد + فیلم

کتاب «برادر» که خاطرات سرهنگ بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میبد از پنج سالگی تا بازنشستگی را روایت می‌کند رونمایی شد.
کد خبر: ۵۰۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ - 15January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، با حضور آیت الله «اعرافی» امام جمعه میبد، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یزد و جمعی از مسئولین، از کتاب «برادر» در شهرستان میبد رونمایی شد.

کتاب «برادر» در «میبد» رونمایی شد + فیلم

این کتاب خاطرات سرهنگ بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میبد است که خاطرات زندگی وی از پنج سالگی تا بازنشستگی و را روایت می‌کند.

«عباسعلی دهقانی» درباره این کتاب اظهار داشت: از آنجا که از ابتدای تشکیل بسیج بنده در بین بسیجیان و مردم به برادر معروف بودیم نام این کتاب را برادر انتخاب شد.

دهقانی با بیان اینکه کتاب برادر در هزار جلد از طریق اداره حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تهیه و انتشار «خط شکنان» به چاپ رسیده است گفت: در این کتاب خاطرات زندگی‌نامه بنده از ۵ سالگی تا دوران دفاع مقدس و خاطراتی از دیدار با خانواده‌های شهدا و جبهه‌های نبرد در طول ۸ سال دفاع مقدس روایت شده است که امیدواریم مورد استقبال نوجوانان و جوانان و مردم انقلابی قرارگیرد.

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در آیین رونمایی از کتاب برادر با اعلام آمادگی خود در تأمین بخشی از هزینه این نوع آثار گفت: برای تحقیق و تعمیق، ترویج و گفتمان سازی دفاع مقدس و فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت همه وظیفه داریم. 

امام جمعه میبد تصریح کرد: در استان باید به فکر یک موسئه و فرهنگ‌نامه جامع ایثار و شهادت در استان باشید تا تمام حلقه‌های خلق شده به صورت منظومه در بیاید.

وی افزود: اثر ماندگار و منسجم و هنری دقیق برای نشان دادن این فرهنگ در استان معطوف به آینده نیاز به طراحی برنامه و نگاه بالا دارد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه پژوهش‌های معطوف به این آثار و فرهنگ و سابقه و تاریخ آن باید مورد مطالعات مستمر در دانشگا‌ها، حوزه و مراکز پژوهشی قرارگیرد گفت: برای این آثار دردانشگاه‌ها باید درپایان نامه، مجلات و تحقیقات، بابی را درپژوهش و در قلمرو این تاریخ و خاطرات و دستاورد‌ها گشوده شود.

امام جمعه میبد تصریح کرد: گفتمان سازی دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان وظیفه همه ماست و باید این محصولات با مناسب سازی لازم به عمق دانشگاه‌ها، آموزش وپرورش و حوزه نفوذ کند تا نسل جدید و آینده ما درپرتو این نگاه پرورش پیدا کنند. 

مدیرکل اداره حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان در این آیین با بیان اینکه چهار هزار رزمنده و چهار هزار شهید دراستان داریم گفت: با کمک سپاه الغدیر هر سال بیش از ۶۰ عنوان کتاب درحوزه دفاع مقدس درگروه‌های سنی کودک و نوجوان، تاریخ شفاهی، آزادگان، جانبازان و شهدا را به چاپ می‌رسانیم.

سرهنگ زارع با اظهار تاسف از عدم حمایت بعضی از مسئولین گفت: تولید کتاب و فرایند به چاپ رساندن آن هزینه بر است، اما استاندار حمایت صدرصدی خود را دراین زمینه اعلام کرده است که امیدواریم بتوانیم رزمندگانی که توان چاپ خاطرات خود را ندارند را به چاپ برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار