رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

غفلت شهرداری در برخورد با باند‌های تکدی‌گری در پایتخت

شمس احسان نسبت به غفلت شهرداری تهران در برخورد با باند‌های تکدی‌گری انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۰۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ - 16January 2022

غفلت شهرداری در برخورد با باند‌های تکدی گری در پایتختبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکر امروز خود در جلسه علنی شورای شهر تهران، اظهار داشت: در مورد جمع آوری متکدیان به شهرداری تهران نکاتی را عرض می‌کنم که امیدوارم این مسئله در دستور کار شهردار تهران نیز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ضمن تشکر از زاکانی برای اهتمام جدی ساماندهی معتادان متجاهر گفت: شهرداری در امر ساماندهی معتادان متجاهر از سر مسئولیت پذیری وارد شده و البته برنامه ریزی و نحوه ورود به این مسئله پیچیده و چندلایه، نیازمند دقت و توجه خاص است که فعلا در این خصوص تذکر نمی‌دهیم، اما این روز‌ها تعدد و تکثر متکدیان در خیابان‌ها و معابر پایتخت نمود آزار دهنده به خود گرفته و این در حالی است که اتفاقا شهرداری در قبال این موضوع مسئولیت قانونی و مستقل دارد که متاسفانه گویا به فراموشی رسیده است.

وی با بیان اینکه مطابق قانون شهرداری ها، جلوگیری از گدایی، جمع آوری متکدیان و الزام آن‌ها به سازمان‌های مربوطه کاری جزو وظایف شهرداری است گفت: براساس مصوبه شورای اداری که در سال ۸۷ مصوبه شده است وظیفه هر دستگاه مقابل متکدیان مشخص شده و شهرداری موظف است نسبت به شناسایی، جمع آوری و تحویل آن‌ها به مجتمع‌های اردوگاهی با همکاری پلیس اقدام کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه با توجه به جنبه‌های تکدی گری در زندگی شهری قانون مجازات اسلامی نیز این فعل را در زمره جرایم دارای مجازات درج کرده، افزود: به عبارت دیگر پیش بینی قانونی صورت گرفته است هر چند که نمی‌توان نقش مشکلات اقتصادی را در پررنگ شدن این پدیده نادیده گرفت. اما غفلت و بی توجهی مدیریت شهری در ایفای نقش خود عملا زمینه تشویق و شکل گیری باند‌های مجرمانه را پدید آورده است. به گونه‌ای که باند‌های پشت پرده تکدی گری با بهره کشی از کودکان به روش‌های مختلف سعی در جلب ترحم عابرین داشته و عملا ترویج کسب بدون تلاش را موجب می‌شود.

وی گفت: لذا شهرداری باید نسبت به انجام تعهدات قانونی خود و جمع آوری و ساماندهی متکدیان اقدام کرده تا ضمن تفکیک متکدیان حرفه‌ای و مجرم از افراد بی خانمان و نیازمند بستر لازم برای معرفی این افراد به مراجع قضایی و معرفی افراد نیازمند به خیریه‌ها و NGO‌ها و فراهم کردن زمینه بازگشت و اشتغال آن اقدام کرد.

وی افزود: لازم است با مافیا و عوامل بهره کشی از کودکان نیز برخورد شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها