مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع):

حضرت ام‌البنین (س) از نظر فصاحت و بلاغت زبانزد عام و خاص است

حجت‌الاسلام «عطایی» گفت: حضرت ام‌البنین (س) ضمن اینکه همسر مولا علی (ع) است، از نظر فصاحت و بلاغت نیز زبانزد عام و خاص است.
کد خبر: ۵۰۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ - 16January 2022

حضرت ام‌البنین (س) از نظر فصاحت و بلاغت زبانزد عام و خاص استحجت‌الاسلام «کاووس عطایی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج اظهار داشت: حضرت ام‌البنین (س) یکی از بانوان بزرگوار و عزیزی است که در مکتب ما و در میان بزرگان دین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد. وی ضمن اینکه همسر مولا علی (ع) است، از نظر فصاحت و بلاغت نیز زبانزد عام و خاص است.

وی ولایتمداری را یکی از ویژگی‌های خاص حضرت فاطمه (س)، خدیجه کبری (س) و ام‌البنین (س) برشمرد و عنوان کرد: طبیعتاً این ویژگی آنان مورد تقدیس است بنابراین می‌توانند الگوهای خوبی برای شیعیان به‌ویژه بانوان باشند. بی‌شک ولایتمداری حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز از مادرش تأسی گرفته است.

به گفته مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع)، چهار فرزند حضرت ام‌البنین (س) در واقعه کربلا به شهادت رسیدند؛ سالروز وفات این مادر صبور و یاد و خاطره او و فرزندانش را گرامی می‌داریم و امیدواریم بتوانیم آن‌ها را الگوی خود در زندگی قرار دهیم.

حجت‌الاسلام عطائی بیان داشت: امروز روز تکریم مادران و همسران شهداست؛ جامعه ما مدیون شهدا و خانواده‌های آن‌هاست زیرا اگر رشادت‌های شهدا و پشتیبانی خانواده‌های آن‌ها نبود، اکنون جامعه این‌چنین استقلال یافته نبود. بی‌شک جان‌فشانی و پشتیبانی آن‌ها به‌ویژه مادران و همسرانشان موجب شد کشور به این عزت و اقتدار برسد.

وی در پایان مطرح کرد: اگر رزمندگان اسلام در عرصه‌های مختلف، پشتیبانی محکمی از سوی خانواده‌ها و همسرانشان نداشتند، نمی‌توانستند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. بنابراین خانواده‌های شهدا به‌ویژه همسران و مادران آن‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که امید است بتوانیم با رهروی راه شهدا گوشه‌ای از زحمات آنان را جبران کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار