دل‌نوشته/

مادران شهدا گلواژگان صبر و ایثار هستند

صبر، استقامت و محبت و ایثار گلواژگانی است که تنها بخشی از ویژگی‌های مادران و همسران شهدا را باز می‌شناساند.
کد خبر: ۵۰۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ - 16January 2022

مادران شهدا گلواژگان صبر و ایثار هستندگروه استان های دفاع‌پرس- سمیرا مرادیان؛ سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مادر چهار جوان رشید بویژه علمدار رشید صحنه کربلا، نیکو فرصتی است برای اینکه یادی بشود از فرشتگانی که صبرشان بی مانند است و در تاریخ بی نظیرند.

سخت و طاقت فرساست تحمل داغی که تا ابد در گوشه قلب آدمی باقی می‌ماند، همان داغ جوانی که سال‌های سال رشد کرده و اینک که فصل ثمر دادن این شجره باشکوه است، مادر او را با امید به خدا در دریای نیل فکنده و راهی میدان جنگ کرده است.

دشت کربلا در آن زمان، تابلویی زیبا از فداکاری و دلاورمردی جوانانی بود که پروانه وار گرد شمع وجود امام زمان شان گشتند و در این دوران نیز شاهد خاطرات مادران و همسرانی هستیم که همواره به یاد عزیزان بخون خفته خود در معرکه جهاد و قتال با دشمنان دین و آیین اند.

همان فرشتگان زمینی که عزیزان آسمانی خود را با قرآن و کاسه‌ای آب راهی میدان جنگ کردند و کوشیدند هوای فرزندانی که در نبودن پدرشان بهانه می‌گیرند را داشته باشند و در برابر مشکلات همانند کوه ایستادگی کنند.

مادر با بوسه‌ای که بر پیشانی پسرش می‌زند و آیت الکرسی که برایش می‌خواند، بدرقه اش می‌کند و پسر بین دو راهی ماندن و رفتن، رفتن به صحنه نبرد و ایستادن در برابر سرب داغ را برای اینکه رضایت خدا و ولی خدا را بدست آورد و در راه اطاعت از نایب، ولی خدا گام نهاده باشد، ترجیح می‌دهد.

و در پایان انتظار، دعای مادر در حق فرزند مستجاب می‌شود و چه عاقبتی زیباتراز شهادت فی سبیل الله؟ ما صبر و بردباری را از حضرت ام البنین (س) و حضرت زینب (س) به یادگار داریم و می‌کوشیم از این امانت در سراسر زندگی خود استفاده کنیم و آن را به دیگران نیز منتقل نماییم.

ما در سرزمین خود فرشتگان بی مانندی داریم که صبرشان مثال زدنی است و امروز سالروز وفات ام البنین (س) فرصتی است تا در حال و هوای مادران و همسرانی که پس از سال‌ها هنوز دنبال نشانی از عزیز سفرکرده خود می‌گردند و شهدای گمنامی که در غربت گمنامی، از همه ما نام آورترند، بیندیشیم و با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کنیم.

بیا با گل لاله بیعت کنیم که آلاله‌ها را حمایت کنیم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار