مقام حماس:

اگر تجاوزات در النقب ادامه یابد، دست ما به اسرائیل خواهد رسید

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس هشدار داد که رژیم صهیونیستی تجاوزات خود را در منطقه النقب متوقف کند، در غیر این صورت این جنبش اقدام خواهد کرد.
کد خبر: ۵۰۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ - 16January 2022

اگر تجاوزات در النقب ادامه یابد، دست ما به اسرائیل خواهد رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل دقاع‌پرس، هارون ناصرالدین عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت:  این جنبش، از نزدیک، رخداد‌های النقب در فلسطین اشغالی را تحت نظر دارد.

ناصرالدین ضمن تمجید از ایستادگی ساکنان اراضی ۱۹۴۸ و حمایت آنان از مسئله عادلانه فلسطین، هشدار داد: «در صورتی که تجاوزات اسرائیل اشغالگر علیه مردم ما در اراضی فلسطین اشغالی ادامه یابد، دست مقاومت به اسرائیل خواهد رسید».

روزنامه القدس العربی به نقل از این مسئول حماس گزارش داد: «مقاومت که اسرائیل اشغالگر را در جنگ شمشیر قدس، در دفاع از ساکنان محله الشیخ جراح و قدس مهار کرد، می‌تواند ارزیابی مناسبی از احتیاجات ساکنان النقب اشغالی داشته باشد».

وی تصریح کرد، تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مردم قدس بیشتر شده و در نتیجه درخواست کمک این مردم از مقاومت فلسطین افزایش یافته است.

عضو دفتر سیاسی حماس همچنین گفت که وضعیت کنونی النقب نیز مشابه وضعیتی است که شهر قدس داشت و در نتیجه نبرد شمشیر قدس صورت گرفت.

منطقه بیابانی النقب در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ واقع است و حدود ۱۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و قبایل عرب به دلیل تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی در شرایط معیشتی سخت و امکانات اندک در آنجا زندگی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی اخیرا به منظور یهودی سازی مناطقی از النقب اقدام به حفاری‌ها و تخریب املاک ساکنان عرب آنجا کرده با اعتراض گسترده آن‌ها روبه‌رو شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته در درگیری با اهالی النقب شماری را بازداشت و خیمه‌های تحصن‌های اعتراضی را تخریب کردند، با این حال اهالی النقب به مقاومت خود در برابر طرح‌های یهودی سازی این منطقه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار