روایتی از زندگی دانشجوی شهید «علیرضا رضوان‎جو»

«علیرضا رضوان‎جو» ۲۷ دی سال ۱۳۶۵ بر اثر بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز، در کنار سایر سنگرنشینان علم و جهاد به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۰۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ - 17January 2022

روایتی از زندگی دانشجوی شهید «علیرضا رضوان‎جو»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، ارتش بعث عراق ۲۷ دی سال ۱۳۶۵ به‌دلیل این‌که برخی از دانشجویان و کارمندان دانشگاه تبریز، در زمینه ساخت مهمات و تسلیحات موردنیاز رزمندگان در جبهه‌ها فعالیت می‌کردند، دانشکده فنی این دانشگاه را بمباران کرد که بر اثر این اقدام، ۲۲ نفر از دانشگاهیان به شهادت رسیدند.

«علیرضا رضوان‎جو» یکی از این شهداست که سال ۱۳۴۴ در شهرستان تبریز به دنیا آمد و تحصیلات مقدماتی را در زادگاه خود با موفقیت به پایان رساند. وی از کودکی با قرآن و اهل‌بیت (ع) اخت داشت و همراه با پدر خود در هیئت‌های عزاداری و مجالس تلاوت قرآن شرکت می‌کرد. او به مطالعه و آموزش علاقه زیادی داشت و اوقات فراغتش را در مسجد و کتابخانه می‌گذراند؛ همچنین اهل تهجد و شب زنده‌داری بود و به نماز اول وقت خیلی اهمیت می‌داد.

«علیرضا رضوان‌جو» سال ۱۳۶۲ موفق به دریافت دیپلم در رشته ریاضی فیزیک شد و در آزمون سراسری همان سال در رشته الکترونیک برق دانشگاه بابل پذیرفته شد؛ اما چون رشته مورد علاقه‌اش نبود، انصراف داد.

وی سال بعد از رشته فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پذیرفته شد و همراه با تحصیل در دانشگاه آزاد، خود را برای شرکت مجدد در آزمون سراسری سال ۱۳۶۴ آماده کرد که این‌بار در رشته «ساخت- تولید» دانشگاه تبریز پذیرفته شد و با انصراف از دانشگاه آزاد اسلامی، به تحصیلات در دانشگاه تبریز ادامه داد.

«علیرضا رضوان‌جو» بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اغلب صنایع حضوری فعال داشت و همزمان با تحصیل از طرف نهضت سوادآموزی به عنوان آموزشیار به تعلیم و تدریس پرداخت و مدتی نیز با جهاد عشایری همکاری کرد و در خدمت این قشر محروم و غیرتمند بود.

با راه‌اندازی خط تولید مهمات جنگی در کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «علیرضا رضوان‌جو» به همراه دیگر دانشجویان از ساعت ۱۴ بعدازظهر تا نیمه‌های شب در زمینه تجهیز رزمندگان اسلام تلاش می‌کرد تا این‌که سرانجام ۲۷ دی سال ۱۳۶۵، بر اثر بمباران دانشکده فنی این دانشگاه، در کنار سایر سنگرنشینان علم و جهاد به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار