در ستاد فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد تشریح شد؛

برنامه‌های گرامی‌داشت هفته زن در یزد

نشست گرامی‌داشت هفته زن با حضور سردار «زارع کمالی» جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد، «رضایی» مسئول بسیج جامعه زنان و اصحاب رسانه امروزدر سالن فرماندهی سپاه استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ - 17January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نشست گرامی‌داشت هفته زن امروز با حضور سردار «حسین زارع کمالی» جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد، «سپیده رضایی» مسئول بسیج جامعه زنان و اصحاب رسانه امروز در سالن فرماندهی سپاه استان برگزار شد.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: هفته زن امسال با شعار «ولایت اجتماعی بر مبنای سبک زندگی فاطمه زهرا (س)» از دوم تا هشتم بهمن ماه نامگذاری شده است.
 
وی ادامه داد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی یک شخصیت ممتاز و برجسته است و بصیرت ایشان همراه با تقوا و در همسرپروری به عنوان الگو برای زنان و بشریت است.
 
سردار زارع کمالی بابیان اینکه حضرت زهرا (س) در زمان خود در همه عرصه‌ها حضور به موقع و فعالی داشت و اولین شهیده راه ولایت بود اذعان داشت: از سیره فاطمیه که الگوی حقیقی و عینی زنان جامعه و آحاد مردم است باید درس گرفت که بانوان ما توانستند همچون فاطمه زهرا چه قبل و چه حین و اکنون که حضور پرثمری دارند نقش آفرینی کنند.
 
وی با اشاره به بیانات امام راحل (ره) که فرمودند «مردان ما مدیون زنان شیردلی هستند که مردانه وارد میدان شدند» ادامه داد: زنان ما چه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، چه در بعد از آن و در همه عرصه‌ها حضور مفیدی داشتند و ثابت کردند که پشت بی بی دوعالم و آماده جانفشانی هستند.
 
سردار زارع کمالی با بیان اینکه نگاه انقلاب اسلامی به جامعه زنان متفاوت از نگاه غرب و شرق است ادامه داد: نگاه اسلام به زنان، نگاهی کرامت بخش، غزت بخش و آرمان بخش است. نگاه غرب و شرق به زن به عنوان حاشیه نشین است و به عنوان کالا در اختیارسرمایه گذاری است درحالیکه در اسلام زن محور اساسی برای همه کار‌ها است که با آن روحیه لطافت زنانه در همه عرصه‌ها نقش آفرین هستند.
 
وی با بیان اینکه در جنگ پنجم بیشترین هدف آن زنان بود و یک جنگ افکار و رانشناختی بود که هدف آن تمرکزروی کانون گرم خانواده هاست. اگردرجنگ سخت مردان ما نوک پیمان این جنگ بودند، اما در جنگ فراشناحختی زنان مانند نوک پیکان این هجمه هستند.
 
سردار زارع کمالی تاکید کرد: باید نقشه دشمن و روش‌های دشمن را خوب بشناسیم و راهکار‌های مقابله با دشمن را خوب بدانیم. نقشه دشمن فرهنگی است و مخصوصا بانوان ما باید در سبک زندگی و همسرپروری این نکته را در نظر بگیرند.
 
وی افزود: اگر توانستیم تمدنمان را به رخ غرب بکشیم، آن‌هایی که ویژگی اصلی خود را در دوران کرونا نشان دادند، علم بدون تقوا و معنویت را نشان دادند و در کنار آن تمدن ایثار و از خودگذشتگی را دیدیم و اصحاب رسانه این دوران را به خوبی به تصویر کشیدند.
 
جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با روحیه بسیجی توانست تهدید را به فرصت تبدیل کند افزود: بسیج طلاب خواهران دوشادوش برادران و بلکه پیش قدم‌تر از برادران در تمام عرصه‌ها خوش درخشیدند و توانسند اوج لطافت خود را در مردانه‌ترین میدان فتح کردند.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ عنوان برنامه از سوی بسیج جامعه زنان استان تدارک دیده شده است تشریح کرد: برنامه‌های این هفته براساس روزشمار تعیین شده اجرا می‌شود. همایش بانوی هزاره سوم، توزیع بسته‌های معیشتی ویژه زنان سرپرست خانوار، کارگاه تبیین الگوی سوم و تجلیل از مادران فعال اجتماعی و کارآفرین، برگزاری جشن ازدواج آسان با این توضیح که تاکنون ۱۱۰۰ دست جهیزیه ایرانی و بیش از دو هزار جشن آسان در استان طی دو سه سال اخیر برگزار شده است، همایش بانوان ادارات استان با موضوع گام دوم انقلاب و الگوی سوم و همچنین برپایی بازراچه‌های فروش محصولات خانگی از جمله این برنامه هاست.
 
سردار زارع کمالی افزود: برگزاری همایش زن الگوی ایرانی، کارگاه‌های زودبازده و کمک به کارگاه‌های خانگی با اولویت مدیریت زنان سرپرست خانوار، دیدار با خانوده شهدا و تهیه مستندی از کارگاه‌های خانگی زنان یزدی با محوریت مبارزه با بیمار منحوس کرونا از دیگر برنامه‌های این هفته است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار