مراسم سالگرد شهدای «فداییان اسلام» در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت سالگرد روحانی شهید «سید مجتبی نواب صفوی» و یارانش، عصر امروز در جوار مزار شهدای فداییان اسلام در وادی السلام قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷ - 17January 2022

مراسم سالگرد روحانی شهید «نواب صفوی» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت روحانی شهید والامقام «سید مجتبی نواب صفوی» و دیگر شهدای فداییان اسلام، عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی در جوار مزار شهدا در وادی السلام قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «رضا گرزین» مسئول دفتر جمعیت فدائیان اسلام در قم در سخنانی، توصیفات علما و مراجع در خصوص شهید نواب صفوی را موید ویژگی‌های بارز و شخصیت انقلابی و مبارزاتی این شهید گرانقدر عنوان کرد و اظهار داشت: گنجینه ارزشمندی از آثار مرتبط با شهادت این شهید مبارز از جمله روزنامه آن زمان موجود است که خفقان دوران ستمشاهی و عظمت قیام شهید نواب را نشان می‌دهد.

در ادامه، «محمدمهدی عبدخدایی» دبیرکل جمعیت فداییان اسلام و تنها بازمانده از شورای مرکزی اولیه این جمعیت، با ارائه تحلیلی از واقعیت‌های دوران رضاخان عنوان کرد: رضاخان راه آهن در ایران ساخت، ولی استفاده آن را کشور‌های درگیر جنگ بردند.

وی افزود: در آن زمان، ایران تحت سیطره ابرقدرت‌ها بود، اما در این زمان که می‌بینیم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن حتی حاضر نشدند نامه ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا را بخوانند و برای آن هیچ اهمیتی قائل نشدند، از این قدرت، احساس غرور می‌کنیم.

عبدخدایی با بیان اینکه شهید نواب صفوی، قهرمانانه زیست، شجاعانه مبارزه کرد و در آخر با چشمان باز به شهادت رسید، خاطراتی را از شهادت شهید نواب صفوی و سه تن از هم‌رزمانش به نام هاى خلیل طهماسبى، مظفرعلى ذوالقدر و سیدمحمد واحدى در سحرگاه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در ۲۷ دی سال ۱۳۳۴ بیان کرد.

حجت الاسلام «احمد پناهیان» از اساتید حوزه نیز در سخنانی با بیان ویژگی‌های مشترک شهید نواب صفوی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: صدق و اخلاص از ویژگی‌های مهم شخصیتی این دو شهید والامقام است و خداوند انجام فعل خیر را به قلب شهید نواب صفوی الهام کرد.

اجرای گروه سرود، شعرخوانی دختر شهید فریدونی و مرثیه سرایی هادی خادم الحسینی به مناسبت ایام مصیبت وفات حضرت ام البنین (س) و سالروز شهادت شهید نواب صفوی و یارانش از بخش‌های یادواره بود و در پایان، کتاب «سفیرالسحر» رونمایی شد.

در مراسم فوق، آیت الله «سیدجعفر شبیری زنجانی» شاگرد قدیمی امام خمینی (ره) و همرزم شهید نواب صفوی، «سید فاطمه نواب صفوی» دختر شهید، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن اکبری» مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حجت الاسلام «حسن هنرمند» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و حجت الاسلام «مرتضی شعبانزاده» مدیرکل تبلیغات اسلامی قم حضور داشتند.

همچنین سرهنگ «سید حسن حسینی» معان اجرایی سپاه استان، «رسول حیدرلو» مسئول ایثارگران سپاه قم، دختران روحانی شهید شیخ شعاعی، مسئولانی از شهرداری قم، نیروی انتظامی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و همچنین تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم از دیگر حاضران در مراسم بودند.

یادواره فوق به همت دفتر جمعیت فداییان اسلام در قم و سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری و با همکاری حوزه مقاومت هفت ناحیه بسیج شهرستان قم ترتیب یافته بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار