یادداشت/ سعید غضنفری

مادران و همسران شهدا اسطوره سازان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، اسوه و نمونه صبر، پایمردی و استقامت در برابر شهادت همسر و فرزندان خویش و فداکارترینِ مادران و همسران شهدا در طول تاریخ است.
کد خبر: ۵۰۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۸ - 18January 2022

مادران و همسران شهدا اسطوره سازان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدسگروه اجتماعی دفاع‌پرس - «سعید غضنفری» مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا (س)؛ نام گذاری سالروز وفات حضرت ام البنین (س) به نام روز تکریم مادران آسمانی، بستر و بهانه ای است است برای گرامیداشت مقام و منزلت مادران و همسران شهدای گرانقدر دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و... که به الگوی استقامت و ایثار مبدل شدند و حماسه ای جاودان خلق کردند و ما همیشه مدیون عظمت و فداکاری آن‌ها هستیم که داغ جانسوز شهادت عزیزانشان را به جان خریدند تا حریم میهن، امن بماند و دست بیگانگان به خاک وطن نرسد.

مادران و همسران گران قدر شهدا که با تاسی به زنان عالی مقام تاریخ اسلام و مخصوصا حضرت ام البنین (س) جلوه هایی با شکوه از عصمت و شجاعت را به منصه ظهور رسانده اند.

۲۶ دیماه، روز تکریم مادران و همسران شهدا، بهانه خوبی برای قدردانی از فداکاری‌های خانواده شهداست.

بر تک تک ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرض و واجب است که متناسب با وظیفه خادمی و خدمت گذاری از زحمات این مادران و همسران اسطوره ساز تجلیل کنیم.

تکریم خانواده معظم و معزز شهدا و بویژه مادران و همسران شهیدان، عیادت از آن‌ها که دریای معرفت هستند و نشستن پای درد دل و خاطراتی که از شهدا نقل می‌کنند، برکات بسیاری دارد که یکی از آن‌ها انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت و بصیرت بویژه به نسل جوان تر است.

ما در سازمان بهشت حضرت زهرا (س) جدا از میزبانی مادران و همسران شهدا که قدم بر چشم ما در سازمان می گذارند، برنامه ثابت دیدار با خانواده معظم شهدا را داریم و در عین حال تلاش کرده ایم اقدامات ماندگاری را هم در گلزار شهدا با رویکرد تکریم مادران و همسران شهید رقم بزنیم.

تداعی روزهای سختی که بر این مادران و همسران گذشته و صبوری و پذیرش شهادت فرزندان دلاورشان باید سرمشق راه ما در ادامه مسیری باشد که در پیش روی ما قرار دارد؛ چرا که راه بانوی غمخوار اسلام ام البنین (س) پر رهرو و چراغ راه ماست.

اینجانب ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) به عنوان نماد نجابت و شجاعت که علمدار کربلا حضرت عباس(ع) را در دامان پرمهر خویش پروراند، ضمن تکریم و گرامی داشت عزتمندی مادران و همسران شهدای انقلاب و دفاع مقدس، سلامتی و سعادتمندی این اسوه های عفت و پاکدامنی را از پیشگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار