مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین:

پیام دفاع مقدس باید به نسل جوان انتقال یابد

سرهنگ امیری‌مقدم گفت: باید پیام دفاع مقدس را به نوجوانان و جوانان انتقال دهیم تا در برابر دشمنان تاب آوری بیشتری داشته باشیم.
کد خبر: ۵۰۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ - 18January 2022

پیام دفاع مقدس باید به نسل جوان انتقال یابدبه گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری‌مقدم» مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل قبلی و جدید اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اظهار داشت: دفاع مقدس، برگ زرینی در تاریخ ۲۵۰۰ ساله ایران به شمار می‌رود و نمونه آن را در تاریخ نداریم و فقط می‌توانیم آن را با حماسه عاشورا مقایسه کنیم.

وی گفت: حوادثی که در دوران دفاع مقدس رقم خورد از ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌ها در عاشورا نمونه و مشابه دارد.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: عاشورا یک نیمروز به طول کشید، ولی دوران دفاع مقدس ۲ هزار و ۸۷۸ روز به طول انجامید.

مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین گفت: در دفاع مقدس اگر چه زحمات زیادی کشیده شده است، ولی در انتقال پیام دفاع مقدس آن چنان که باید و شاید توفیق نداشتیم و باید این اهداف را سریعتر محقق کنیم.

وی تصریح کرد: در این حوزه، کار‌های باقی مانده بسیار زیاد است و باید در این مسیر کوشا باشیم.

امیری‌مقدم گفت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را در قزوین با قوت پیگیری خواهیم کرد و مرکز فرهنگی را طی دو سه سال آینده افتتاح می‌کنیم.

وی متذکر شد: باید پیام دفاع مقدس را به نوجوانان و جوانان انتقال دهیم تا در برابر دشمنان تاب آوری بیشتری داشته باشیم.

خدمت در قزوین را افتخار خود می‌دانم

مدیر‌کل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین نیز در این مراسم بیان داشت: خدمت در قزوین را افتخار خود می‌دانم و همواره آرزو داشتم به یک جمع ارزشی که خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باشند خدمت کنم که به این آرزو رسیدم.

سرتیپ دوم ستاد بهنام پیری افزود: ما در حوزه روحانیت مقام دوم کشوری، در حوزه زنان مقام سوم و در حوزه هنری و سینمایی مقام دوم کشوری را کسب کردیم که با همت همکاران بنیاد رقم خورد.

وی گفت: مرکز فرهنگی استان را در مرحله فونداسیون تحویل گرفتیم و اکنون زمین مجموعه به ۱۷ هکتار ارتقا یافته و سه طبقه بنا ساخته شده و آماده بهره برداری است.

پیری متذکر شد: با این اقدام، استان دارای موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌شود و ارزش و جایگاه والای شهدا و جانبازان در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

در ادامه این مراسم از زحمات سرتیپ دوم ستاد بهنام پیری تقدیر شد و سرهنگ پاسدار محمد امیری‌مقدم به سمت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین معارفه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها