کارشناس مسائل غرب آسیا:

امارات بعد از رژیم سعودی بیشترین نقش را در کشتار مردم یمن داشته است

سیدافقهی با اشاره به حمله یمن به مراکز استراتژیک ابوظبی گفت: امارات بعد از عربستان سعودی بیشترین نقش را در کشتار مردم مظلوم یمن در هفت سال گذشته داشته است.
کد خبر: ۵۰۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵ - 18January 2022

امارات بعد از رژیم سعودی بیشترین نقش را در کشتار مردم یمن داشته استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سید هادی سیدافقهی کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در طول هفت سال جنگ ظالمانه عربستان علیه مردم یمن، امارات متحده در کنار ریاض مشارکت فعالی در ائتلاف عربستان داشته است، اظهار داشت: امارات متحده عربی، جذب سرمایه را مرهون امنیت خوب خود می‌داند. حملاتی که به ابوظبی انجام شد نشان می‌دهد حوثی‌ها و ارتش یمن قادر هستند موشک‌های خود را به دوبی نیز شلیک کند. با وقوع این اتفاق اقتصاد امارات درهم خواهد شکست و شاهد فرار سرمایه‌گذاران از این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس خواهیم بود.

سیدافقهی، با بیان اینکه امارات بعد از عربستان سعودی بیشترین نقش را در کشتار مردم مظلوم یمن در هفت سال گذشته داشته است، ادامه داد: برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد امارات و عربستان در هفت سال اخیر ۳۵۰ میلیارد دلار در یمن هزینه نظامی کردند تا بتوانند انصار‌الله و حوثی‌ها را از ساختار سیاسی یمن خارج کنند که تاکنون در این زمینه به موفقیتی دست پیدا نکرده‌اند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، به اختلاف میان امارات و عربستان بر سر برخی جزایر یمن و خروج امارات از ائتلاف عربستان ضد یمن اشاره کرد و گفت: اخیرا امارات دوباره به ائتلاف عربی – سعودی ضد مردم یمن پیوسته است. امارات تلاش دارد شهر‌های الحدیده، شبوه و مارب را بار دیگر تصرف کند. این سه شهر مهم در ششش ماه اخیر از وجود نیرو‌های ائتلاف پاکسازی شد، اما به دلیل اهمیت بندر الحدیده برای امارات، این کشور تلاش می‌کند دوباره آن را به تصرف خود درآورد.

سیدافقهی با تاکید بر اینکه تصرف الحدیده برای امارات و ائتلاف سعودی از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: امارات در تلاش است با تصرف این بندر، از آن برای برای ارسال اسلحه اسرائیلی به عربستان استفاده کند. از این رو، درگیری‌های شدیدی بین ائتلاف متجاوز سعوی با نیرو‌های انصار‌الله و ارتش یمن در جریان است.

وی با بیان اینکه همکاری امارات و عربستان شدت بیشتری به خود گرفته است، اظهار داشت: نیرو‌های انقلابی، ارتش یمن و انصار‌الله با هدف قراردادن بخشی از مراکز استراتژیک ابوظبی تلاش کردند پیام هشدار دهنده‌ای به امارات ارسال کنند که اگر به ائتلاف خود علیه مردم یمن ادامه دهد، باید هزینه آن را بپردازد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، با اشاره به واکنش‌های انجام شده در پی حمله به ابوظبی و برخی مراکز حساس عربستان سعودی از سوی یمنی‌ها، این واکنش‌ها را نشانه ضعف ائتلاف سعودی علیه مردم یمن دانست و تصریح کرد: ائتلااف سعودی مدعی است، ایران موشک و پهپاد به یمن ارسال کرده و این در حالی است که ده‌ها ماهواره جاسوسی آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی یمن را زیر چتر جاسوسی خود دارند. علاوه بر این، سال‌ها است یمن از هوا، زمین و دریا محاصره شده است و امکان ارسال موشک یا پهپاد به یمن وجود ندارد.

وی ادامه داد: حتی اگر ایران موفق به ارسال موشک و تجهیزات نظامی به یمن شده باشد، این موضوع نشان دهنده شکست ائتلاف سعودی در محاصره مردم یمن است که منجر به سرشکستگی متجاوزان خواهد شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تجربه هفت سال جنگ علیه مردم یمن را برای نظامیان یمنی بسیار با ارزش دانست و گفت: مردم یمن و انصارالله در هفت سال گذشته تجربه بالایی از نظر میدانی و ساخت تجهیزات جنگی به دست آوردند. آنان به لحاظ فنی موفق به ساخت پهپاد‌های رادار گریز شده اند و این موضوع سبب تغییر معادلات نظامی در صحنه میدانی نبرد شده است. این موضوع می‌تواند سرنوشت جنگ در این منطقه را به نفع یمنی‌ها تغییر دهد.

انتهای پیام /  141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار