مادر شهیدان «امینی ابراهیم آبادی» آسمانی شد

«صدیقه درستکار یزدی» مادر معظم شهیدان «محمدعلی و غلامعلی (مهدی) امینی‌ابراهیم آبادی» و دو جانباز سرافراز دفاع مقدس، دعوت حق را لبیک گفت.
کد خبر: ۵۰۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ - 20January 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «صدیقه درستکار یزدی» مادر معظم شهیدان «محمدعلی و غلامعلی (مهدی) امینی‌ابراهیم آبادی» و دو جانباز سرافراز دفاع مقدس، چهارشنبه 29 دی‌ماه پس از سال‌ها تحمل درد رنج دوری از فرزندانش حماسه آفرینش در سن 81 سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این مادر فداکار پس از ادای احترام مسئولان و طواف در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) جهت خاکسپاری به زادگاهش استان یزد منتقل می‌شود.

این بانوی فداکار که طی چند سال گذشته ساکن مشهد بوده است، مادر دو شهید «محمد علی و غلامعلی» و دو جانباز 35 درصد و 25 درصد «علیرضا و علی اصغر امینی ابراهیم آبادی» نیز هست.

شهید غلام علی امینی ابراهیم آبادی هجدهم آبان 1349، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسن، كارگر بود و مادرش صديقه نام داشت. دانش آموز سوم راهنمايي بود. در رشته ورزشي كاراته فعاليت مي‌كرد. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. دهم بهمن 1365، با سمت پيك گردان در شلمچه بر اثر اصابت تركش به دست و پا، شهيد شد. پيكرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و يكم بهمن 1373، پس از تفحص در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاك سپردند. 

شهید محمدعلی امینی ابراهیم آبادی يكم ارديبهشت 1342، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسن، در كارخانه كار مي‌كرد و مادرش صديقه نام داشت. تا پايان دوره راهنمايي درس خواند. خياط بود. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. پانزدهم خرداد 1363، با سمت معاون فرمانده گروهان در جزيره مجنون عراق بر اثر اصابت تركش به سينه، پا و دست، شهيد شد. مزار وي در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش قرار دارد.

پیکر مطهر این مادر شهید صبح فردا (جمعه) از مسجد کاجی اکبرآباد به سمت گلزار شهدای خلدبرین تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها