جانشین فرماندهی سپاه قم:

مکتب حاج قاسم یعنی از ظرفیت‌ها برای حرکت در راه ولایت استفاده کنیم

کبیری پور گفت: مکتب حاج قاسم یعنی از تمام ظرفیت‌های موجود برای حرکت در راه ولایت استفاده کنیم.
کد خبر: ۵۰۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ - 20January 2022

همایش ملی مکتب حاج قاسم در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم اختتامیه مکتب فاطمی حاج قاسم امشب در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این همایش، اشعری رئیس هیئات مذهبی و دبیر همایش ملی مکتب فاطمی حاج قاسم، با ارائه گزارشی از روند برگزارش همایش و جشنواره اظهار داشت: در این جشنواره ۴ هزار نفر با ۱۵۶۰ اثر فاخر شرکت کرده‌اند که ۱۳۶۰ اثر به مرحله داوری رسید.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این جشنواره سی و چهار نهاد شرکت کردند، عنوان کرد: ۳۰ داور آثار رسیده را قضاوت کردند و در بین آثار افرادی از سن ۸ تا ۸۳ ساله از ۲۴ کشور شرکت داشتند.
فلاح مدیر همایش نیز گفت: شهید سلیمانی با فداکاری در سپاه قدس مانند سربازی خالصانه فتوحات بزرگی به دست آورد، با الهامات خفیه الهی منطقه را از نیرو‌های داعشی پاک کرد و با عنایت حضرت زهرا (س) کار‌ها را پیش برد.

وی افزود: امروز جسم سردار بین ما نیست، ولی روح ایشان ناظر به ما و منطقه است؛ حاج قاسم فقط یک قهرمان نبود یک مکتب بود، مکتب سردار سلیمانی این پیروزی‌ها را در منطقه رقم زده است.

«مهدی کبیری پور» جانشین فرماندهی سپاه قم نیز ابراز داشت: مکتب حاج قاسم همان مکتب امام راحل و ولایت است، یعنی مکتب فاطمی که دفاع از ولایت امیر المومنین نمود و با نثار جان خود از حریم ولایت دفاع کرد.

وی افزود: حاج قاسم با شجاعت حریم چند کیلومتری در منطقه ایجاد کرد؛ مکتب حاج قاسم یعنی از تمام ظرفیت‌های موجود برای حرکت در راه ولایت استفاده کنیم.

کبیری پور گفت: امروز ثمره خون شهدا و انبیا و اولیای الهی در انقلاب اسلامی ظهور پیدا کرده است و ما باید امروز تا جایی که توان و آبرو داریم از ولایت و انقلاب حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: هر هنرمندی چه گوینده و نویسنده اثر گذار، مسئول است تا منظومه فکری رهبر بزرگوار انقلاب را در قالب‌های هنری منتشر کند چرا که کلام‌ ایشان ترجمه قرآن است و کسانی که از ظرفیت‌های هنری برای کمک به انقلاب استفاده نمی‌کنند در واقع به جبهه استکبار و کفر کمک می‌کنند.

جانشین فرماندهی سپاه قم تصریح کرد: امروز روز غزه است و فعالیت حاج قاسم سلیمانی به مقاومت این امیدواری را ایجاد کرد تا در مقابل اسرائیل ایستادگی کنند.

سیدصادق الشرفی دبیر کمیته مردمی جوانان یمن نیز در این همایش طی سخنانی به زبان عربی به روحیه جهان و شهادت طلبی و حمایت از انقلاب اسلامی به زبان عربی اشاره کرد.

در ادامه، حجت الاسلام شعبان زاده مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: ویژگی مشترک مکتب حاج قاسم و مکتب فاطمی، مبارزه است و حاج قاسم به واسطه مبارزه، در بین امت اسلامی شناخته شد و مکتب شیعه، با مبارزه پویا و بالنده مانده است.

وی افزود: اگر حاج قاسم را در مسائل کوچک تعریف کنیم، تحریف شخصیت او را کرده‌ایم؛ محدوده کار حاج قاسم بسیار بزرگ بود لذا خبیث‌ترین فرد عالم، ترامپ دستور ترور حاج قاسم را صادر کرد. مکتب حاج قاسم صف بندی خاصی دارد و آن جریان حق باطل است که جبهه حق جمهوری اسلامی و استکبار جهانی جبه باطل است.

شعبان زاده ادامه داد: مکتب حاج قاسم در مقیاس جهانی دنبال تغییر برای جبهه حق بود و کار‌هایی که حاج قاسم کرد استکبار دنبال حذف او رفت و رهبری فرمودند حاج قاسم زنده است و برکات او شامل جبهه مقاومت می‌شود .

وی افزود: حضرت زهرا(س) به خاطر مبارزه با حاکمیت به پا خاست و امروز شبهات زیادی در مقابل ما است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قم عنوان کرد: این همایش بیعت هیئات مذهبی با مکتب حاج قاسم و برائت از شیعه انگلیسی است.

حجت الاسلام باباخانی رییس سازمان هیئات و تشکل های مذهبی سراسر کشور نیز گفت: حاج قاسم مکتبی را نمایش داد که گروه‌هایی از سراسر عالم برای سربازی ایشان آماده شدند.

وی ادامه داد: هیئت مهم‌ترین گرو هی است که پای انقلاب ایستاده است، هیئت‌ها با هم ارتباط دارند، هیئت یک نظم و ساختار نرم دارد، مخاطب، مداح و سخنران همه می‌دانند چه کنند و معنویت و احساس در قلب هیئت است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در روز ولادت حضرت زهرا (س) با قشر ستایشگر دیدار دارد و این قشر را مبلغین انقلاب اسلامی معرفی کرده‌اند و این نشانه قدرت جریان هیئت انقلابی است.

باباخانی گفت: حاج قاسم با اینکه فرد بلندپایه نظامی بود، ولی هر جا مردم به او نیاز داشتند در خط اول در کنار مردم بود و در کنار مبارزه با دشمنان داخلی، اهل گفتگو با آن‌ها نیز بود تا شاید حرف حق را بپذیرند.

وی ابراز کرد: امروز وظیفه جهاد تبیین بر عهده انقلابیون قرار داده شده است، جوانان در بمباران شدید تبلیغاتی و شبهات دشمن هستند و اگر مسائل به صورت دگرگون شده به نسل آینده منتقل شود، بین این نسل با انقلاب فاصله ایجاد می‌شود، لذا نباید بگذاریم فاصله‌ای بین نسل جوان و مبانی انقلاب ایجاد شود.

همایش فوق با مشارکت نهادهایی چون بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای اسلامی شهر قم، شهرداری قم، استانداری، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج قم، مرکز فقهی ائمه اطهار، دفتر تبلیغات، دانشگاه قم و ... برگزار شد.

اجرای گروه همخوانی ساقی کوثر، طراحی اثر هنری توسط هنرمند «سیدی»، پخش کلیپ مداحی حاج عباس حیدرزاده و شعر خوانی مجید تال و قرعه کشی سفر کربلا و مشهد از برنامه‌های اجرا شده مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها