استاندار خوزستان:

مفاهیم دفاع مقدس را باید از طریق هنر انتقال دهیم

خلیلیان با اشاره به لزوم انتقال مفاهیم دفاع مقدس از طریق هنر گفت: یکی از ابعاد هنر بحث سینما و فیلم است که در حال حاضر ما شاهد برگزاری جشنواره فیلم‌های کوتاه هستیم که این مفاهیم ارزشی را منتقل می‌کند.
کد خبر: ۵۰۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ - 20January 2022

مفاهیم دفاع مقدس را باید از طریق هنر انتقال دهیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز، «صادق خلیلیان» استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رسام» اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده بزرگ در اواخر قرن بیستم در سطح جهان تعریف شده است، انقلابی که نتیجه یکصد سال مبارزات مردم منطقه و به طور خاص مردم ایران در راه استقلال و عزت ملی است.

وی افزود: عزت ملی در اواخر دوران قاجار با سلطه تدریجی استعمارگران کمرنگ شد و پس از انقراض سلسله قاجار با روی کار آمدن سلسله پهلوی عملاً دشمنان ما شامل استکبار جهانی، سلطه‌گران و استعمارگران به جایی رسیدند که پادشاه را در ایران منصوب می کردند و بعد، هر وقت هم اراده می کردند آن پادشاه را خلع می کردند و فرد دیگری که فرزندش بود را جایگزین می کردند.

خلیلیان گفت: انقلاب اسلامی عزت ملی و اسلامی را به ما برگرداند. انقلابی که نتیجه یکصد سال مبارزاتی بود که ابتدا با مفاهیم ملی گرایی و مذهبی در دوران مشروطیت در هم آمیخته شده بود و سپس به تدریج در نهضت ملی شدن نفت در سال ۳۲ به سمت ملی‌گرایی رفت و از قیام سال ۴۲ با رهبریت روحانیت راستین و در رأس آن امام راحل (ره) به سمت اسلام گرایی سوق پیدا کرد و در نهایت در بهمن ۵۷ که ما در آستانه آن قرار داریم به پیروزی رسید و یکی از دیکتاتورهای خونخوار و جانی را به تاریخ سپرد و رژیمی را سرنگون کرد که استکبار جهانی با تمام قدرت از آن حمایت می‌کرد و در منطقه ژاندارم محسوب بود و منافع حیاتی استکبار را تامین می‌کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: به همین خاطر این انقلاب برای دشمنان گران تمام شد و ابتدا با ترفندها، توطئه‌ها و فتنه هایی سعی کردند این انقلاب را به شکست بکشانند و بعد که به تدریج دیدند پایه‌های این انقلاب در حال استحکام هست حمله نظامی به خاک ایران را دنبال کردند که با دفاع هشت ساله، ما موفق شدیم دشمنی که تمام دنیا از آن حمایت می کرد را از خاک خودمان بیرون کنیم.

وی متذکر شد: به عبارت دیگر می توان گفت پیروزی در دفاع مقدس تثبیت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و ما به تدریج سیر پیشرفت و توسعه را در کشور شاهد بودیم.

خلیلیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس ارزیابی‌های مجامع بین المللی در شاخص های توسعه ای کشور ایران در سطح کشورهای با شاخص توسعه بالا قرار دارد و اینکه ما الان به دلیل یک دهه تحریم دچار مشکلاتی مانند تورم هستیم این مشکلات به حول و قوه الهی خواهد گذشت همانطوری که الان تحریم ها کمرنگ شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با پشتوانه عمیق در زیر سایه خداوند متعال و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و اتحاد ملت انشاالله اهداف خودش را محقق خواهد کرد و دولت انقلابی منبعث از رای این ملت این اهداف را با تمام قوا دنبال می کند و تلاش شبانه روزی دولت مردمی انشالله این مشکلات را کاهش خواهد داد و اهداف انقلاب اسلامی را محقق خواهد کرد.

نماینده ارشد دولت در خوزستان تاکید کرد: ما موظفیم که در ابعاد مختلف حماسه ای را که در دفاع مقدس شاهدش بودیم که حاوی مفاهیم عمیقی است از طریق هنر هم در نسل فعلی به عنوان یک الگو در سطح ایران، در سطح منطقه و بین المللی و هم در انتقال بین نسلی این مفاهیم را از طریق هنر منتقل بکنیم و گسترش بدهیم و تعمیق ببخشیم.

وی افزود: بخشی از توسعه در هر کشوری توسعه فرهنگی است که با توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در هم تنیده هستند و به همین خاطر بزرگداشت دفاع مقدس، حماسه مقاومت در سطح منطقه، مدافعین‌ حرم و شکست نیروهای نیابتی آنها در سطح منطقه اینها وظیفه همه هنرمندان ماست.

استاندار خوزستان اظهار داشت: البته ما باید به گونه‌ای این را منعکس کنیم که یک الگوی اداره کشور معرفی شود و این الگو را در سطح دنیا به صورت عملی و با کمک هنر معرفی بکنیم که یکی از ابعاد هنر بحث سینما و فیلم است که در اینجا ما جشنواره فیلم‌های کوتاه را شاهد هستیم که این مفاهیم را منتقل می کند.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تجلیل از جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران از برگزیدگان جشنواره تقدیر شد و همچنین پوستر سال آینده این رویداد بزرگ هنری نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار